Tror min kompis tappade i ett sånt där litet runt "L1131 " batteri i min tank när vi tankade, är det farligt? Kan man köra iaf, vet ej om den ligger där eller någon annan stans
Det jag kan komma på är farligt är om batteriet kortsluts på nåt sätt i bensinen så att det slår gnista och bensinen antänds, eller om bensinen kan bränna igenom "skalet" på batteriet så att syran läcker ut. Det andra känns extremt osannolikt men vet ej hur batteriet reagerar på bensin
Bensin leder ej ström, men jag skulle försöka få ut det därifrån i vilket fall som. Ifall bensinen skulle leda ström så hade batteriet i princip bara tömt sig och sen legat kvar. Så kör hem med dig och töm tank och plocka väck batteriet.
tack för svaren! åkte hem å tömde sedan tog jag farsans microkamera med kamera på en lång kabel så kollade vi igenom hela tanken men hitta inget batteri
xXTASKENXx skrev:tack för svaren! åkte hem å tömde sedan tog jag farsans microkamera med kamera på en lång kabel så kollade vi igenom hela tanken men hitta inget batteri
Du tappa i det, men de va borta närdu kom hem?
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
xXTASKENXx skrev:Tror min kompis tappade i ett sånt där litet runt "L1131 " batteri i min tank när vi tankade, är det farligt? Kan man köra iaf,vet ej om den ligger där eller någon annan stans
xXTASKENXx skrev:Tror min kompis tappade i ett sånt där litet runt "L1131 " batteri i min tank när vi tankade, är det farligt? Kan man köra iaf, vet ej om den ligger där eller någon annan stans
Inget kommer antagligen hända då det inte finns någon syra i batteriet. Det enda vore om det kom någon metallbit på batteriet så det kortsluts vilket kan generera en gnista.