Hola, jag har haft min Rieju mrt sm i kanske 3 månader och den funkar fin fint, men vill nu öka hastigheten lite! Jag vet inte så mycket om trimning och sånt men men helt dum i huvet är jag ändå inte jag har sökt runt nästan överallt och hittar ingen tråd om vart pluggen och strypningarna sitter :O så jag undrar om det finns nån som kan hjälpa till?
Och om det finns nån som kan hjälpa mig med lite små styling, så kan ni kommentera de också! säg till om ni vill ha bilder på moppen, så fixar jag det.
liljegrenarN skrev:stypningen sitter där du kan dela röret med tre skruv.
Förklara lite bättre tack och finns de nå mer?
gå ut och kolla på din moped så bör du förstå. röret är delat och sitter ihop med tre skruv, lossa dem och där inne sitter pluggen som ser ut som en avsmalnande tratt.
gå ut och kolla på din moped så bör du fatta. röret är delat och sitter ihop med tre skruv, lossa dem och där inne sitter pluggen som ser ut som en avsmalnande tratt.
Förlåt för min okunnighet.. men vi snackar om avgasröret aight?
Du kommer att bli tvungen att byta upp dig i munstycke (cirka 10 storlekar).
Jag vet inte hur det är med dom nya mrt, är det strypt ecu på dom?
Dreva den 12/53
Bör ligga i Cross/SM-delen
DEA!! skrev:Du kommer att bli tvungen att byta upp dig i munstycke (cirka 10 storlekar).
Jag vet inte hur det är med dom nya mrt, är det strypt ecu på dom?
Dreva den 12/53
Bör ligga i Cross/SM-delen
Jo den är ecu strypt :/ okej kostar munstycke mycket?
om du byter till 12drev fram så går den fortare, inte riktigt lika stark och den varvar inte lika mycket dock går den snabbt munstycke och drev kan du köpa på t.ex http://twostroke.se eller hos din lokala återförsäljare
till att klia dig i röven med..
VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!
Trinity skrev:om du byter till 12drev fram så går den fortare, inte riktigt lika stark och den varvar inte lika mycket dock går den snabbt munstycke och drev kan du köpa på t.ex http://twostroke.se eller hos din lokala återförsäljare
gå ut och kolla på din moped så bör du förstå. röret är delat och sitter ihop med tre skruv, lossa dem och där inne sitter pluggen som ser ut som en avsmalnande tratt.
Din moped kommer max gå 5 kmh snabbare om du tar bort pluggen och inte drevar om den. Du kan också borra ecu boxen men om du har sönder den så kostar en ny runt 4000 (värt att tänka på innan man borrar)
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
NO-name skrev:Din moped kommer max gå 5 kmh snabbare om du tar bort pluggen och inte drevar om den. Du kan också borra ecu boxen men om du har sönder den så kostar en ny runt 4000 (värt att tänka på innan man borrar)