tjenare, jag funderar på att plugga ur min yamaha dt50x 09, men det jag undrar är om jag måste byta drev, isf till vad? och även måste jag ta bort cdi strypningen?? vill gärna undvika det pga det värkar riskabelt. men jag till att moppen ska göra ungefär 70kmh
Tjena, jag har en dt50x 08 urpluggad och jag tror det är ungefär samma som 09erna. Du måste strypa av cdin om du ska plugga ur annars är det ingen ide. MIn gjorde 63 ungefär innan jag bytte dcin och nu gör den 80 ungefär med 13/60 (original 11/60). Dock så varvar den rätt mycket så man kan dreva den för ännu mer toppfart, man jag gillar gött axx också . Hoppas det hjälper dig
EDIT: Nått som är bra att veta är att alla dt50x efter 07 har ett annat tänningssystem så en ny cdi kostar runt 1800kr bara så du vet eller så borrar du, men jag köpte en istället för pappa betalar
Senast redigerad av TheProMiku den 25 juni 2012, 11:36, redigerad totalt 1 gånger.
dt50x<3 skrev:Okej tack för svaren, men är det inte lika bra att borra sen om man failar så köper man en ny? Eller finns ostrypt att köpa?
Tror bara det finns dessa faktiskt http://www.twostroke.se/product.asp?product=24238 Det är ju lite dyrt men om du vill testa att borra först så är det klart att du kan göra det Jag gjorde det inte dock för att inte dra ner priset när man ska sälja den sen
Om du sätter på 14 eller 15 drev fram så går den säkert 70 även om du inte har ostrypt cdi fast om du styper av cdin med 15 drev så går den nog 90 eller kanske mer
dt50x<3 skrev:Jo men med original drev och strypt cdi blir det då bara acc eller oxå toppfart?
Eftersom den ändå inte kommer kunna varva mer än den gör nu så kommer den inte gå fortare, om du inte ligger på övervarvskyddet Men axxet blir jävlit bra
dt50x<3 skrev:okej tack:) men urpluggat med original drev, tror ni att jag kan dra på bakhjulet med det? asså är accet så bra att man får gasres på tex 2ans växel?
aldrig att du får gasres då behöver man mycket mer vrid om du vill ha gasres ska du satsa på en annan cylinder
okej, vi säger att jag ska dreva om då för jag vill att det ska gå typ 70kmh, ska vad tycker ni då jag ska dreva till? jag har 11t 60 nu, och tycker ni då att jag ska borra cdin då eller? för antingen så borrar jag den eller så kör jag med strypt för jag köper inte en ostrypt för 1700.
dt50x<3 skrev:Ngn som haft problem med polisen ang trim? Några tips Isf?
Kör inte som ett fucko när du vet att det kan finnas poliser i närheten, eller stå och varva sönder utanför något villaområde under natten osv tänk bara logiskt och kör moget så ska du se att det löser sig..