drevning aerox

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Wwillees
Elmoped

drevning aerox

Inlägg av Wwillees »

Shenare undrar vad jah ska ha för drev till min setup ärligt talat fattar jag noll om de här med drevning så snälla kan någon hjälpa mej ?!

Setup:

Stage 6 streetrace 70cc
dellorto 17,5
mallosi flyclutch
4,5 vikter
mallosi e13 luftfilter
högvarvigt heborör

säkert glömt något men är väldigt desperat efter svar för att mina drev gick av för att dom inte orkade med setupen så just nu är jag mopedlös !

mvh wille !
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Kan typ inte heller något om drev men köp ett som är 1 storlek starkare

Btw så har du nog för tunga vikter, jag har 4g till mitt effektrör och dem är för tunga :P Har Stage 6 pro replica chrome
Wwillees
Elmoped

Inlägg av Wwillees »

Jönköping skrev:Kan typ inte heller något om drev men köp ett som är 1 storlek starkare

Btw så har du nog för tunga vikter, jag har 4g till mitt effektrör och dem är för tunga :P Har Stage 6 pro replica chrome
vilken fan e de då ? :lol:

vad har du för cylinder då ?:P
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Skaffa dig ett lågvarvigt rör (streetrace är lågvarvig va jag minns) och sen kollar du på dreven du har nu sen tar du en eller två kuggar större.. :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Wwillees skrev:
Jönköping skrev:Kan typ inte heller något om drev men köp ett som är 1 storlek starkare

vilken fan e de då ? :lol:

vad har du för cylinder då ?:P
Org cylinder ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

tveksamt om det är så att dom gick av för att du hade för stark setup. trimväxlar är oftast samma material och håller inte bättre dom.

du kan köra på original rätt länge. det är när du inte kan trimma variatorn mer som du byter drev :)

men skicka en bild i pm på vilket som gick sönder och hur många taggar det är så har jag kanske ett hemma :)
Wwillees
Elmoped

Inlägg av Wwillees »

PK skrev:tveksamt om det är så att dom gick av för att du hade för stark setup. trimväxlar är oftast samma material och håller inte bättre dom.

du kan köra på original rätt länge. det är när du inte kan trimma variatorn mer som du byter drev :)

men skicka en bild i pm på vilket som gick sönder och hur många taggar det är så har jag kanske ett hemma :)
kan jag inte mmsa en bild ? :)
Skriv svar