Ska börja kolla på ny moped och har runt 10 tusen att lägga. Vill ha en crossmoppe som är stark och hållbar. Stark och snabb original. Gärna snygg osv. Vilken moped tycker ni att jag ska köpa? Gärna någon moped med kanske plugg i mynningen eller dylikt som är lätt att diskret trimma. Tacksam för svar.
Jag har en fin Derbi Senda som gör härliga 85 iaf , dock är det metrakit rör på :/ , 05-a som har gjort 1400mil , 300 i min ägo och det sitter helt nya Derbi Senda fälgar på den , pma för mer info
Derbi/Gilera med nya motorn, skitlätt att trimma med 17.5m förgasare original med strypning och blindtarm + plugg i avgasröret..Och snygga är dom, speciellt Derbi
Derbi motorn är riktigt stark jämnfört med AM6 (enligt mig) och tål därför mer trim. mina polare med Derbi slängde på gianelli rör på sina o drava om den, ostrypt cdi o fick upp den i runt 100, så det röret är so mgjort för derbis. Original så går dem runt 60, så de e inget att klaga på!
Dem motorerna som är lättast att trimma är d50b0 och Ebs050!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piitus96 skrev:Derbi motorn är riktigt stark jämnfört med AM6 (enligt mig) och tål därför mer trim. mina polare med Derbi slängde på gianelli rör på sina o drava om den, ostrypt cdi o fick upp den i runt 100, så det röret är so mgjort för derbis. Original så går dem runt 60, så de e inget att klaga på!
Dem motorerna som är lättast att trimma är d50b0 och Ebs050!
Det är tvärt om.
Derbis motorer håller bättre, men AM6 får ut mer effekt genom dragen plugg eller effektrör. Men när man börjar trimma lite riktigt så är det ingen skillnad effektmesigt. Bara dyrare grejer till AM6 och d50b0 motorn.
Har en Derbi x-treme sm 06. Den har gått lite över 1000 mil, ostrypt cdi och sen sitter det ett gianelli rör på. Men alla originaldelar finns kvar, om originalrör önskas så kan jag dra på det. 13000 ska jag ha för den. Inget prut.
Fiphen skrev:Har en Derbi x-treme sm 06. Den har gått lite över 1000 mil, ostrypt cdi och sen sitter det ett gianelli rör på. Men alla originaldelar finns kvar, om originalrör önskas så kan jag dra på det. 13000 ska jag ha för den. Inget prut.
Hur mycke gör den? för min polare med den setupen o 13/53 drevning, hans moppe gick i 100
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Fiphen skrev:Har en Derbi x-treme sm 06. Den har gått lite över 1000 mil, ostrypt cdi och sen sitter det ett gianelli rör på. Men alla originaldelar finns kvar, om originalrör önskas så kan jag dra på det. 13000 ska jag ha för den. Inget prut.
Hur mycke gör den? för min polare med den setupen o 13/53 drevning, hans moppe gick i 100