Sida 1 av 1

Vilken vev passar bäst?!?

Postat: 20 juni 2012, 15:50
av IDriveAeroxX
Är ute efter en ny och slittålig vev för under 2k till en aerox-05, finns mycket att välja mellan men vet inte vilken.
Min moppe är ganska mycket trimmad och behöver en kraftig vev.

Jag ska köpa ny cylinder nu denna: http://twostroke.se/product.asp?product=26462 eller samma fast (10mm) Jag vet inte hur mycket den kommer varva.
Antingen en vev som kan upp till 16.000rpm, eller ska jag ha en som klarar av mer en 16.000rpm
När motorn ändå är i tur plockad så kanske man ska sätta dit den bästa när man ändå är på G :P

Exempel:
http://twostroke.se/product.asp?product=14309
Eller en kraftigare..
http://twostroke.se/product.asp?product=7908

Övrig Setup:
Tryckfjäder Medium
4.74vikter
Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 19 mm
Stage6 - Variator (Sport PRO)
LeoVince - Avgassystem (ZX-R) (Urpluggat)
Stage6 membran


Tacksam för fina och snabba svar! :D

Postat: 20 juni 2012, 15:52
av david96
du kan köra en orginal vev på den setupen, så ta den billigare den kommer hålla bra länge+ du har typ gjort 3-4 trådar om detta nu ...

Postat: 20 juni 2012, 15:58
av IDriveAeroxX
Vet men får ju inte något riktigt svar....
Min orginal vev gick åt hel**te... behöver en ny.

Postat: 20 juni 2012, 16:00
av david96
kör på denna, bara hört bra om doppler veva den är billigar+ antagligne tusen gånger bättre ;) http://twostroke.se/product.asp?product=7907

Postat: 20 juni 2012, 16:10
av potog
kommer antagligen inte varva över 8-9k med det röret

Postat: 20 juni 2012, 16:10
av IDriveAeroxX
Nice Nice! SWAG! ;) , jag vet att den inte kommer varva så mycket men är ju ändå där nere och byter så man sätter in en som klarar av ett tag+ om man sätter in något mer "trim" så lär den hålla ett tag :P

Postat: 20 juni 2012, 17:13
av Eddipojken
Lånar tråden lite.

Jag kör med originalvev och vevlager. Dem har börjat glappa, tändningen har gått sönder också. Så nu undrar jag är detta vev/lager/tändning något att ha till denna setup? Minerelli motor årsm 98

Stage6 Streetrace70cc portad (varvar mer än 12k rpm)
Äkta keihin PWK förgasare 28mm
Vforce3 8läppars membran med membranspacer
Leovince ZX rör (mk ljuddämpare)
Malossi koppling med röda stage6 fjädrar
Röd tryckfjäder
Polini kevlar rem
Polini kopplingsklocka
3,5g vikter
Malossi variatorfkäkt
Stage6 insug
Br9es tändstift

Vev: http://twostroke.se/product.asp?product=7915
Lager/packboxar: http://twostroke.se/product.asp?product=9915
Tändning: http://twostroke.se/product.asp?product=21054

Dem skriver också att dem rekomenderar att byta CDI boxen också, är det värt? http://www.twostroke.se/product.asp?product=21265

Postat: 20 juni 2012, 18:50
av DiNozzan
Eddipojken skrev:Lånar tråden lite.

Jag kör med originalvev och vevlager. Dem har börjat glappa, tändningen har gått sönder också. Så nu undrar jag är detta vev/lager/tändning något att ha till denna setup? Minerelli motor årsm 98

Stage6 Streetrace70cc portad (varvar mer än 12k rpm)
Äkta keihin PWK förgasare 28mm
Vforce3 8läppars membran med membranspacer
Leovince ZX rör (mk ljuddämpare)
Malossi koppling med röda stage6 fjädrar
Röd tryckfjäder
Polini kevlar rem
Polini kopplingsklocka
3,5g vikter
Malossi variatorfkäkt
Stage6 insug
Br9es tändstift

Vev: http://twostroke.se/product.asp?product=7915
Lager/packboxar: http://twostroke.se/product.asp?product=9915
Tändning: http://twostroke.se/product.asp?product=21054

Dem skriver också att dem rekomenderar att byta CDI boxen också, är det värt? http://www.twostroke.se/product.asp?product=21265
Lagrena och vev är väl OK. Men det andra är org bättre. Och varför i helvete har du ZX när du kör den cylindern? Den moppen lär ju gå kasst :P


ONT: Så köp den veven David skickade. Det är den prisvärdaste veven.

Postat: 20 juni 2012, 18:55
av Eddipojken
DiNozzan skrev:
Eddipojken skrev:Lånar tråden lite.

Jag kör med originalvev och vevlager. Dem har börjat glappa, tändningen har gått sönder också. Så nu undrar jag är detta vev/lager/tändning något att ha till denna setup? Minerelli motor årsm 98

Stage6 Streetrace70cc portad (varvar mer än 12k rpm)
Äkta keihin PWK förgasare 28mm
Vforce3 8läppars membran med membranspacer
Leovince ZX rör (mk ljuddämpare)
Malossi koppling med röda stage6 fjädrar
Röd tryckfjäder
Polini kevlar rem
Polini kopplingsklocka
3,5g vikter
Malossi variatorfkäkt
Stage6 insug
Br9es tändstift

Vev: http://twostroke.se/product.asp?product=7915
Lager/packboxar: http://twostroke.se/product.asp?product=9915
Tändning: http://twostroke.se/product.asp?product=21054

Dem skriver också att dem rekomenderar att byta CDI boxen också, är det värt? http://www.twostroke.se/product.asp?product=21265
Lagrena och vev är väl OK. Men det andra är org bättre. Och varför i helvete har du ZX när du kör den cylindern? Den moppen lär ju gå kasst :P


ONT: Så köp den veven David skickade. Det är den prisvärdaste veven.
Moppen gick faktiskt skit bra tills tändningen pajja. Och ja, folk tänker ZX? Går bra? Nä. Men jo, Jag drog faktiskt flera 125cc 2Taktar crossar (som går bra och inte som ngn fiddy skit) och hänger på epa som går 120 med dubbla lådor.

Villken tändning skulle ni rekommendera då? Vill ha bra tändning som levererar ström till batteriet. Då menar jag inge MVT hyper tändning...

Postat: 20 juni 2012, 19:17
av ZX
Eddipojken skrev:
DiNozzan skrev:
Eddipojken skrev:Lånar tråden lite.

Jag kör med originalvev och vevlager. Dem har börjat glappa, tändningen har gått sönder också. Så nu undrar jag är detta vev/lager/tändning något att ha till denna setup? Minerelli motor årsm 98

Stage6 Streetrace70cc portad (varvar mer än 12k rpm)
Äkta keihin PWK förgasare 28mm
Vforce3 8läppars membran med membranspacer
Leovince ZX rör (mk ljuddämpare)
Malossi koppling med röda stage6 fjädrar
Röd tryckfjäder
Polini kevlar rem
Polini kopplingsklocka
3,5g vikter
Malossi variatorfkäkt
Stage6 insug
Br9es tändstift

Vev: http://twostroke.se/product.asp?product=7915
Lager/packboxar: http://twostroke.se/product.asp?product=9915
Tändning: http://twostroke.se/product.asp?product=21054

Dem skriver också att dem rekomenderar att byta CDI boxen också, är det värt? http://www.twostroke.se/product.asp?product=21265
Lagrena och vev är väl OK. Men det andra är org bättre. Och varför i helvete har du ZX när du kör den cylindern? Den moppen lär ju gå kasst :P


ONT: Så köp den veven David skickade. Det är den prisvärdaste veven.
Moppen gick faktiskt skit bra tills tändningen pajja. Och ja, folk tänker ZX? Går bra? Nä. Men jo, Jag drog faktiskt flera 125cc 2Taktar crossar (som går bra och inte som ngn fiddy skit) och hänger på epa som går 120 med dubbla lådor.

Villken tändning skulle ni rekommendera då? Vill ha bra tändning som levererar ström till batteriet. Då menar jag inge MVT hyper tändning...

Jo jeflar att du hänger med en epa som går 120.. inte ens i axxet..

Postat: 20 juni 2012, 19:23
av Eddipojken
ZX skrev:
Eddipojken skrev:
DiNozzan skrev: Lagrena och vev är väl OK. Men det andra är org bättre. Och varför i helvete har du ZX när du kör den cylindern? Den moppen lär ju gå kasst :P


ONT: Så köp den veven David skickade. Det är den prisvärdaste veven.
Moppen gick faktiskt skit bra tills tändningen pajja. Och ja, folk tänker ZX? Går bra? Nä. Men jo, Jag drog faktiskt flera 125cc 2Taktar crossar (som går bra och inte som ngn fiddy skit) och hänger på epa som går 120 med dubbla lådor.

Villken tändning skulle ni rekommendera då? Vill ha bra tändning som levererar ström till batteriet. Då menar jag inge MVT hyper tändning...

Jo jeflar att du hänger med en epa som går 120.. inte ens i axxet..
Och nu börjar det igen... Tänker inte sitta o hålla på bevisa för folk att den gör de, dem som bor nära vara/vedum kan fråga Willy Klaren själva, han vet att jag hänger på han tills han kmr över 110. Resten om som vill se de live kan komma till moppemeet i Thn och se. Eller a, förmodligen kmr jag dit ifall den e klar tills dess...

Postat: 20 juni 2012, 19:49
av IDriveAeroxX
Något bra förslag fast 12mm? :P