Historia: När vi flyttade till detta hus så hade ägarna innan oss bara haft det som ett förråd som var full proppat med skräp osv. Sen när vi flyttade hit så kollade jag in det och såg att det läckte lite vatten via taket, tänkte inte så mycket på det. Städade ur garaget och pysslade lite där inne, det blev bra. Sen kom vintern, då det var blött hela tiden och då började det rasa bitar från taket. Så moppen fick stå i ett skjul nån under vintertiden då det var som värst. Sen kom våren och jag fick små idéer om att fixa i ordning garaget och det är väl här jag börjar projektet!

Mål:
Få ett bra garage
Lära mig mer dränering osv.
Ha kul samtidigt som jag jobbar.
Ska göras: [/] = Inte gjort [X] = Gjort
Gräva upp all jord på taket [X]
Lägga ny platonmatta [x]
Lägga i nya dräneringsrör [x]
Knacka bort gammal puts [/]
Sätta dit ny puts [/]

Fint hål i platonmattan, inte konstigt på att det läcker vatten ner i garaget.

Där ser man allt jag grävt, sjukt jobbigt!

Såhär blött blir det i garaget!!
Update 21/6
Idag så blev jag klar med allt jävla grävande, känns förbaskat skönt, riktigt jobbigt att gräva. Så nu ska jag be morsan eller farsan om skjuts till byggmax där jag ska köpa nya platonmatta och nya dräneringsrör. Sen är det bara att sätta dit det och på med all jord igen,

Det var allt för denna gång, ny update kommer när sakerna är inhandlade.

Vore även kul med lite kommentarer

Kort skriftlig update 25/6
Tjena, idag fick jag skjuts till Byggmax där jag köpte: platonmatta 25x2m, silvertejp 2 rullar, byggplast 50x2m och dräneringsrör.
Planen är att laga alla nuvarande hål så gott det går med silvertejp, sen lägga på ett helt nytt lager med platonmatta sen 3-4 lager byggplast. Vissa kan tycka det med byggplasten är onödig, kanske men det ger ju alltid LITE extra skydd och rullen kostade bara 150kr

Nu ska jag skicka iväg en beställning till XL bygg där jag ska beställa massa grus.
Ny update kommer när gruset är här och det börjas fixa på allvar!
Lite kommentarer vore kul, ha de gött

UPDATE 28/6
Hallå allihopa (eller dem få som läser detta projekt)
Beställde 1ton grus för 2 dagar sedan så det lär ju komma snart, dock så hade vi ca 50-80kg grus hemma så jag har börjat fixa nu!
Jag har:
Lappat över alla hål med silvertejp
Haft 2 lager platonmatta över den gamla mattan,
även 4 lager byggplast, 2 nya dräneringsrör som ligger i mitten och det gamla vita som går runt hela gropen.
Min budget var ju på 5000
och har "bara" slösat 3850 så har 1150kr kvar, det skall jag använda när jag ska inreda mitt nya garage, ny arbetsbänk kanske!
Nu över till bilderna!

Alla jäkla hål ihop lappade med silvertejp!
Obs. där det står SD menar jag självfallet SnyggaDerbin!!

Mitten utav taket fick sig en egen bit av platonmatta då det läckt som mest i mitten!
Var så inne i arbetandet så jag glömde ta kort när jag la ut 2 lager platonmatta på hela taket!

4 lager byggplast på, enkelt, billigt och lite extra skydd så varför inte?

Är nu klar med alla lager byggplast och platonmatta, känns bra!!
Började begrava det vita dräneringsröret i grus som vi hade hemma, väntar fortfarande på mitt 1000kgs grus som bör komma snart, då ska alla rör begravas i grus!!
Förstår inte varför jag forsätter uppdatera då INGEN kommenterar eller dylikt men men det man påbörjat får man väl ta och avsluta!
Bilderna blev lite konstiga, men äsch ni får vrida på huvudet!!

/ SnyggaDerbin