Sachs Speedforce går bättre på natten

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Sachs Speedforce går bättre på natten

Inlägg av Piitus96 »

Tja, som rubriken lyder så har jag en Sachs Speefroce, och på dan har den väl okej acc o topp, runt 70, men när ajg kör på nätterna så e accet skitbra o toppen ökar med cirka 5km. Har ENDAST dragen v-ring o ostrypt CDI bytt/avplockat på den. Så då undrar jag, vad e felet? Gissar att de har något med luften o göra, men munstycke kan de ju nt va då jag nt "trimmat" den?

Tacksam för alla svar! :P
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Henrik Lundberg
Elmoped
Inlägg: 115
Blev medlem: 11 november 2011, 16:09

Inlägg av Henrik Lundberg »

Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.

Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.

Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.


Den får mindre syre på natten?, och den verkar även då gå bättre.

(får för mycket luft(syre) på dagen?
Senast redigerad av Henrik Lundberg den 18 juni 2012, 20:11, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.

Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.

Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.


Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.

(får för mycket luft(syre) på dagen?
Vad behöver jag göra då? Pilla på luftskruven eller?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Henrik Lundberg
Elmoped
Inlägg: 115
Blev medlem: 11 november 2011, 16:09

Inlägg av Henrik Lundberg »

Ja. Så att den får mindre luft ?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Henrik Lundberg skrev:Ja. Så att den får mindre luft ?
just nu så har jag den på cirka 1.7 varv ut, vart skulle du rekommendera? Har haft den på 1 - 1.7 o på 1.7 så fick jag upp moppen i högsta möjliga hastighet mitt på dan
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
NO-name
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 2 juli 2010, 22:40

Inlägg av NO-name »

Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.

Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.

Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.


Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.

(får för mycket luft(syre) på dagen?
Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

NO-name skrev:
Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.

Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.

Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.


Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.

(får för mycket luft(syre) på dagen?
Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.
Jaa, jag har för mig det också :) så den ska ut fler varv än 1.7? någonstans där emellan till 3 varv?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

kallt ute=mer luft
Bild
NO-name
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 2 juli 2010, 22:40

Inlägg av NO-name »

Piitus96 skrev:
NO-name skrev:
Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.

Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.

Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.


Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.

(får för mycket luft(syre) på dagen?
Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.
Jaa, jag har för mig det också :) så den ska ut fler varv än 1.7? någonstans där emellan till 3 varv?
Ingen aning, testa dig fram :wink:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Piitus96 skrev:
NO-name skrev:
Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.

Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.

Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.


Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.

(får för mycket luft(syre) på dagen?
Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.
Jaa, jag har för mig det också :) så den ska ut fler varv än 1.7? någonstans där emellan till 3 varv?
Om man har luftskruven mer än 2.0 varv ut så ska man byta munstycke eller ändra nålen. Jag vet inte hur ni brukar göra men lätaste är att ställa in luftskruven på tomgången annars går tomgången ojämn och det är ganska jobbigt.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

DiNozzan skrev:
Piitus96 skrev:
NO-name skrev: Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.
Jaa, jag har för mig det också :) så den ska ut fler varv än 1.7? någonstans där emellan till 3 varv?
Om man har luftskruven mer än 2.0 varv ut så ska man byta munstycke eller ändra nålen. Jag vet inte hur ni brukar göra men lätaste är att ställa in luftskruven på tomgången annars går tomgången ojämn och det är ganska jobbigt.
Ne, de e nt 2 varv, utan större munstycke om man måste ha den längre ut än 1.5 - 3 varv.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Skriv svar