Tacksam för alla svar!

bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Vad behöver jag göra då? Pilla på luftskruven eller?Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.
Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.
Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.
Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.
(får för mycket luft(syre) på dagen?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
just nu så har jag den på cirka 1.7 varv ut, vart skulle du rekommendera? Har haft den på 1 - 1.7 o på 1.7 så fick jag upp moppen i högsta möjliga hastighet mitt på danHenrik Lundberg skrev:Ja. Så att den får mindre luft ?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.
Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.
Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.
Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.
(får för mycket luft(syre) på dagen?
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Jaa, jag har för mig det ocksåNO-name skrev:Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.
Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.
Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.
Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.
(får för mycket luft(syre) på dagen?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Ingen aning, testa dig framPiitus96 skrev:Jaa, jag har för mig det ocksåNO-name skrev:Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.
Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.
Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.
Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.
(får för mycket luft(syre) på dagen?så den ska ut fler varv än 1.7? någonstans där emellan till 3 varv?
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Om man har luftskruven mer än 2.0 varv ut så ska man byta munstycke eller ändra nålen. Jag vet inte hur ni brukar göra men lätaste är att ställa in luftskruven på tomgången annars går tomgången ojämn och det är ganska jobbigt.Piitus96 skrev:Jaa, jag har för mig det ocksåNO-name skrev:Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.Henrik Lundberg skrev:Solen lyser inte på natten = ingen fotosyntes.
Vid fotosyntesen så omvandlas koldioxid, vatten och solenergi -------> druvsocker och SYRE.
Mindre syre på natten? antagligen. Kanske kan ha något med det att göra.
Den får mindre syre på natten, och den verkar även då gå bättre.
(får för mycket luft(syre) på dagen?så den ska ut fler varv än 1.7? någonstans där emellan till 3 varv?
Ne, de e nt 2 varv, utan större munstycke om man måste ha den längre ut än 1.5 - 3 varv.DiNozzan skrev:Om man har luftskruven mer än 2.0 varv ut så ska man byta munstycke eller ändra nålen. Jag vet inte hur ni brukar göra men lätaste är att ställa in luftskruven på tomgången annars går tomgången ojämn och det är ganska jobbigt.Piitus96 skrev:Jaa, jag har för mig det ocksåNO-name skrev: Snarare tvärtom eftersom det är kallare på natten så packas luften (syret) mer och den får mer luft.så den ska ut fler varv än 1.7? någonstans där emellan till 3 varv?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...