Tjenare, Byggde ihop en egen soundboard igår. Inte den bästa passformen men riktigt bra ljud och snygg (självklart lite sämre ljud nu när jag filma)
Köpte mig en 3D extream soundboard från twostroke men jag rekomenderar starkt att bygga en egen. Billigare och bättre ljud. 800 kronor kosta allt.
darian skrev:Kan du va snäll o göra en Guide? För jag har funderat länge på att göra en egen! men vet inte hur!?
Jag funderade faktiskt på att göra en (guide) eller alltså ta kort på allt jag gör mer i detalj och hur jag kopplar. Men det sket sig
Men det finns mycket hjälp på internet!
streamjr skrev:ser bra ut men hoppas du har kvar kvittot för jag hade en sån stereo och den gick sönder fyra gånger innan jag fick pengarna tillbaks...
darian skrev:Okej nice tror jag ska göra ett Ska jag bara ta en plywood skiva och skära ut i den storleken? och sen göra hål för 2 6*9 eller vad är det för några?
njaah. byggbård är bättre tjockare. det följer oftast med mall till högtalarna du köper så då vet du vad du ska utgå ifrån när du sågar ut sen.
darian skrev:Okej nice tror jag ska göra ett Ska jag bara ta en plywood skiva och skära ut i den storleken? och sen göra hål för 2 6*9 eller vad är det för några?
njaah. byggbård är bättre tjockare. det följer oftast med mall till högtalarna du köper så då vet du vad du ska utgå ifrån när du sågar ut sen.
Mdf Annars!
Ska du ha den stereon så glöm inte att spara kvittot min har gått söder 3ggr !!!
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Det gör ju det. Speciellt på mitt trötta batteri som är typ slut. Men då äre bara kicka så funkar skiten igen.
Haha, då drar de på bensin
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
såg de nu men varför har du byggt en basport till två vanliga högtalare det blir helt fel volume på lådan då så jag tror dom hade spelat mycket bättre med en sluten låda...
jag byggde som en "sluten" låda som passade perfekt ner i packboxen..
spelade faktiskt på rätt bra trots att det var budgetgrejer.
ska kanske fixa ihop det igen så får ni höra hur ett ljud ska låta?
du som körde med cd spelare, har själv gjort detta men fick du cdskivan till att funka när du hade den vänd uppåt? för jag var tvungen att han min liggandes för det