Jo det är såhär att min Derbi Senda -03 (helt orginal) går så jävla slött. Och nu undrar ja om ni har några tipps på att göra den starkare utan att göra den snabbare, visst 5-10 km/h gör ju inget men vill itne att den ska göra 70. Jaja hur som den är NÄSTAN helt rätt bestyckad men det borde ju inte göra så stor skillnad måste lixom växla ner till 3 och ligga i 30 i en backe som inte är överdrivet brant?
Tack för svar!
Det enda du kan göra är i princip att byta till en grovkrök och möjligen kapa upp röret och rensa det inuti. Finns inga "pluggar" att plocka väck från det röret.
AxxxeL skrev:Det enda du kan göra är i princip att byta till en grovkrök och möjligen kapa upp röret och rensa det inuti. Finns inga "pluggar" att plocka väck från det röret.
Hade också för mig det. Men kan det vara något med att ja har en repa i cylindern att göra eller att kolven börjar bli kass? min topp är väll inget heller att hurra över, kan det ha något med det att göra?
AxxxeL skrev:Bestycka rätt först och främst. Vad har du för drevning?
Sen är orginalmopeder väldigt slöa... men kan gissa på för tung drevning och felbestyckat.
12/53 har ja men det är nästan oboybrunt lite för mycket bensin bara och så mycket skillnad ska det inte göra. och jo visst är dom slöa men itne så slöa som min är.
Kolla i membranet där kanske det sitte r en strypning ta bort den så får den mer luft tror jag:P den är dragen på min å den gör ca 60 men min har dock förstort munstycke så den ryker lite XD
Kolla in BackSeatDrivers(BSD) på facebook och gilla!
Posse96 skrev:Kolla i membranet där kanske det sitte r en strypning ta bort den så får den mer luft tror jag:P den är dragen på min å den gör ca 60 men min har dock förstort munstycke så den ryker lite XD
Hmm kan du förklara lite närmare xD hur ser "pluggen" ut sitter den på membranet osv