Dra kablar till slutsteg volvo 745

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Dra kablar till slutsteg volvo 745

Inlägg av xytoo »

Snabb fråga då jag har suttit och sökt hela dagen utan det svaret jag har sökt, det är såhär att jag köpte ett par 6,5 högtalare i hopp om att det skulle gå att montera i dörren på min 745 vilket misslyckades så tänker sätta dom i bagaget istället och behöver då ett slutsteg som behöver ca 2*40w och har ett som är 2*100w så ställer ner det !

Men undrar hur jag ska dra kablarna ?

tycker det är sjukt onödigt att dra kablar hela vägen fram till batteriet och ha en kabel som är hur gigantiskt som helst -.-

så vill dra en kort enkel till baklampan och går det ? det är ju inte dom stora mängderna jag ska ta ut, koppla slutsteget på batteriladdaren och som mest tog jag ca 10-12amp

ska jag koppla + och rem på baklampan och sen jord till chassit då ?

och räcker det med sånna här kablar jag har på bilden för det funka när jag använde batteriladdaren ! :) och dom ska ju bara va ca 50cm långa :)

Bild
Användarens profilbild
vongyllis
Svårstartad skrothög

Inlägg av vongyllis »

men dra bara från batteriet och göm sladden !..och det ska vara tjockare sladd
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

vongyllis skrev:men dra bara från batteriet och göm sladden !..och det ska vara tjockare sladd
Okej, får väll göra det xd tyckte bara det va så onödigt att ta bort alla lister och allt sånt och ha en så tjock kabel för ett par högtalare som egentligen kan drivas av stereon :)
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

Bild

Visst! bara att koppla!
Kom ihåg att använda målartejp istället för kabelskor för extra seriöshetspoäng! :)

Men varför inte bygga det seriöst och få grejjerna att fungera?
Ett kabelkit till ett slutsteg kostar ju typ 300?..
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

kjelle skrev:Bild

Visst! bara att koppla!
Kom ihåg att använda målartejp istället för kabelskor för extra seriöshetspoäng! :)

Men varför inte bygga det seriöst och få grejjerna att fungera?
Ett kabelkit till ett slutsteg kostar ju typ 300?..
haha nej men asså, jag tyckte bara det kändes så onödigt att dra kablar igenom hela bilen och sånt för ett par högtalare som behöver 30-40 watt xd och drar ca 10-12 amp :)

ja men ett kabel kitt på biltema kostar 199 kr och det är inte direkt dyrt men tyckte som sagt att det va onödigt att dra kablar igenom hela bilden för att par högtalare som kan drivas av stereon :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Du lär väl ändå behöva dra bak högtalarkablarna...?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Erik_ skrev:Du lär väl ändå behöva dra bak högtalarkablarna...?
lågnivå kablarna ja, men då behöver jag bara ta bort en list och dra den under och nu behöver jag ta bort båda listerna och dra en kabel som är hur jävla stor som helst för ynka 40 watt :) 10mm2 :)
Skriv svar