Sida 1 av 1

drac -01 80cc med mer ska finas till

Postat: 13 juni 2012, 19:50
av sebbehallin
Tjena, köpte en drac för några veskor sen!
tänkte väl fixa till den lite utseende mässigt men även lite motormässigt kanske!
Setup:
80cc top performance
mk sp rör
24mm PWK förgasare
sportluft,
större insug
annat membran
top performance koppling

Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]


Bild

Postat: 13 juni 2012, 19:59
av KarlssoN^
Lägg till 2 bilder, annars åker låset på!

Postat: 13 juni 2012, 20:03
av sebbehallin
så såg den ut efter jag hämtat den, har inte gjort så mycket förutom att lacka kylarvingar och skruvat dit, håller på med kort på det!

Postat: 14 juni 2012, 14:07
av MxJulle
Skall följas, funderar du må att lacka om henne?

Postat: 14 juni 2012, 22:24
av sebbehallin
jaa, har planer på det! då det är kåpor i durk bak så funderar jag på om man ska försöka få bort svart färgen, och försöka få dom lackade rödeloxerat eller liknande! tror det skulle bli riktikt snyggt!:) kylarvingar vet ja inte riktigt än vad det blir för färg:) förslag?

Postat: 14 juni 2012, 23:22
av YamahaMarcus
kul med Rieju, följer då :)

Postat: 16 juni 2012, 11:30
av sebbehallin
tack! ja, jag ska försöka få kåporna bak rödeloxerade! något färgförslag på kylarvingar?? :)

Postat: 16 juni 2012, 11:33
av robb4n
Om jag skulle varit du så hade jag bytt vev först :) Om det är orginal vev så pallar den inte 80cc

Postat: 17 juni 2012, 00:41
av sebbehallin
Det är vad du skulle gjort. ditt påstående om att org vev inte tål 80cc stämmer ju dock inte så du vet! den varvar inte mer än 13000, och då får du pressa, motorn har hålle i snart 2 år, så de är väl ändå bra bevis på att det håller riktigt bra?

Postat: 17 juni 2012, 01:01
av Roxxen96
Fett nice! Välkommen till Twostrokerider :) Den lär gå som ett as.

Postat: 17 juni 2012, 12:56
av chrillez
Den håller nog för org veven men det jag tror han menar att du kan inte pressa allt ur 80;) för veven klarar inte ända upp till varv stoppen ;)
så med annan vev så varvar den högre ;)

Postat: 17 juni 2012, 13:09
av CaToXXo
chrillez skrev:Den håller nog för org veven men det jag tror han menar att du kan inte pressa allt ur 80;) för veven klarar inte ända upp till varv stoppen ;)
så med annan vev så varvar den högre ;)
Fel.
Den kommer inte varva mer med en annan vev, däremot så kommer den hålla längre utan att rasa.

Postat: 17 juni 2012, 13:57
av chrillez
Okej men på crossar så varvar dem mer med annan vev ;)

Postat: 17 juni 2012, 19:43
av sebbehallin
Tackar! jorå, den går riktigt bra!
Har en gopro, skulle ju kunna dra en film när jag kör en sväng om de önskas?
När jag kommer upp i varv och vill varva ur han så äre precis som att han slår ifrån och inte vill, precis som nåt varvstopp eller nåt! Kan det behövas ett värre tändsystem mån tro? :)

Postat: 17 juni 2012, 20:26
av chrillez
Det har med veven att göra ibland iallfall ;) för ibland pallar vissa vevar att varva ur max :(

Postat: 17 juni 2012, 20:41
av saile96
chrillez skrev:Det har med veven att göra ibland iallfall ;) för ibland pallar vissa vevar att varva ur max :(

asso som CaToXXo sa så har INTE veven någon skilnad i varvvilligheten.

inte på crossar heller utan du blandar på svänghjulet och veven nu.


ont riktigt snygt me reju ju! men ditt problem som du har me varvvilligheten tror jag me att du har lite för stort munstyke? vilken färg e stiftet efter du kört?

Postat: 17 juni 2012, 20:41
av sebbehallin
okej:( skulle va drygt om de va de! för isf blire både nytt tändystem+ny vev! iof är vev inte dyrt, men hört atte ska va jävla drygt att byta :(

Postat: 17 juni 2012, 20:49
av sebbehallin
hade som en adapter för luftfiltret förut så de trycktes mot dämparn, då fick han för lite luft och ville inte gå riktigt! bytte till ett luftfilter som sitter direkt på och då svarar han sjukt mycket bättre på gasen! körde då med 88 i munstyckesstorlek, då tyckte jag stiftet var lite för ljust nästan! bytte till 98 i samma veva som jag bytte luftfilter nu går han mycket bättre! men vill ändå inte varva riktigt, har faktiskt inte kollat stiftet sen jag bytt de där, men han har inte för stort iaf, isf fyrtaktar han. han mer som slår ifrån, kör med ungefär 3% oljeblandat, så tror inte det kan vara det heller då det är det som rekommenderas! står man still och varvar så varvar han som han ska! men när kör så vill han inte varva lika bra!

Postat: 17 juni 2012, 21:29
av chrillez
Det låter mera som du behöver byta munstycke ;) ? har hört dig åka förbi och håller med den varvar inte riktigt ur samma som min kompis :( inte till dig sebbe Så du tror inte man behöver byta vev ?? har nog mer kunskap än dig om det då min är fullt portad i holland och bänkade och special vev för och se vad som går bäst och det var med andra veven men ksk inte är så med moppar och nu när han har berättat så hörde jag att det inte var veven för nu har han förklartat :) vad äre för tänd stift ? äre org eller platina iradium . körde iallfall med org förut och den gick som piss tills jag bytte till platina och från 10 - 9 i värmme skala :)

Postat: 18 juni 2012, 16:12
av sebbehallin
Okej, ja, tidigare ägare hade problem med stiftet ett tag, han bytte sedan och då varvade han riktigt, det ksk är så enkelt som ett sketet stift bara!

Postat: 18 juni 2012, 20:21
av chrillez
prova ett platia ;) man ska oftast ha det när man kör kubik höjning ;)