Jag har problem med min aerox , jag hade ställt in min moped i 3 dygn och när jag skulle ut o köra så gick den inte igång testa med stargas och allt, men så skulle jag kolla på tändstiftet då rann det ut kylarvatten ur cylindern och när jag kicka sprutta det ut kylar vatten . Vad kan problemet vara jag bytte topplockspackningarna men det hjälpte inte ett skit .
tacksam för svar!
hur fan gör kolvringarna så de läcker in kylar vatten! ?
kolla alla packningar så dem sitter rätt och att toppen inte är skev elr något och skruva åt de ordentligt
Kan inte vara annat än något med toppen/topplockspackningen, om nu de inte är hål på materialet (förutsatt att de inte rinner ner vatten genom porerna på materialet i cylinder/topplock vilket är en på miljonen ).
david96 skrev:hur fan gör kolvringarna så de läcker in kylar vatten! ?
kolla alla packningar så dem sitter rätt och att toppen inte är skev elr något och skruva åt de ordentligt
HAHA du behöver inte vara käftig, du fattar tydligen inte.. först var topplockspackningen paj, sen när den stått länge läcker det ner massa glykolvatten så rostar kolvringarna, så om dom var dåliga redan så när han kickar så pajar dom? inte några konstigheter med det!
HAHA du behöver inte vara käftig, du fattar tydligen inte.. först var topplockspackningen paj, sen när den stått länge läcker det ner massa glykolvatten så rostar kolvringarna, så om dom var dåliga redan så när han kickar så pajar dom? inte några konstigheter med det!
han bytte packningarna efter det spruta ur glykol right?
och när skrev han att kolvringarna rasa ?
Jo han fattar nog ganska bra. Kolvringarna har inte ett skit att göra med att det kommer in kylvätska i cylindern.
Bara topplockspackningen och/ eller cylinderfotspackningen kan orsaka detta. Läcker det trots byte är det troligtvis p.g.a. felmontering.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Jo han fattar nog ganska bra. Kolvringarna har inte ett skit att göra med att det kommer in kylvätska i cylindern.
Bara topplockspackningen och/ eller cylinderfotspackningen kan orsaka detta. Läcker det trots byte är det troligtvis p.g.a. felmontering.
'
nej har jag sagt att det är kolvringarna som har med att det läcker in att göra? NEJ!!! jag sa att det var topplockspackningen.. men eftersom hans moppe inte ens startar och går kicka utan motstånd!