Du behöver inga special verktyg men en momentnyckel kan va bra om du vill få tillbaka allt lika dant som det satt innan... En momentnyckel är som en ringnyckel med display som visar hur hårt dom sitter... och sedan kan man dra lika hårt igen när det ska tillbaka!
Fan vad jag älskar dig hasse Just vad jag behövde !! Tackar allihopa nu är det bara att visa guider, videos och snacket för min granne/mekaniker så ska han klara detta"!!
.....dock tar inte veven skada när du hamrar på den?
jag hade smällt till den med en bummiklubba ist
Jo den kan bli obalanserad! Och därmed ganska körd...
Men annars så behöver man inga speciallverktyg något som alla inte har hemma och är bra, är mutterdragare och avdragare till att pressa ut veven samt en stor brännare ist för värmepistol!
potog skrev:.....dock tar inte veven skada när du hamrar på den?
jag hade smällt till den med en bummiklubba ist
Jo det gör den!
Men som jag skrev i guiden så var denna veven skrot och byttes mot en ny
lånar tråden lite...
Ja ska byta vev men fortfarande ha kvar den andra o hur ska ja få ut den då om ja inte ska banka på den?
Jo då köper du en sådan här: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o ... tyg-20352/
Och pressar ut veven, dock så blir du tvungen att köpa nya bultar till verktyget då de som följer med är aldeles för stora för moppe motorer.
Vet ej dock om de finns hål för det verktyget på skotermotorer, kan någon som vet kommentera? Borde finnas iaf
Jo den kan bli obalanserad! Och därmed ganska körd...
Men annars så behöver man inga speciallverktyg något som alla inte har hemma och är bra, är mutterdragare och avdragare till att pressa ut veven samt en stor brännare ist för värmepistol!
Om du kör med värk låga mot blocket så kan man ju inte värma det allt för mycket så att man görstör ytan men man kan ju värma upp blocket som helhet