duunnoo skrev:Har en MH furia 03. Hur mycket kylarvätska ska jag ens ha i den?
för det går ju typ inte att se.
Motorhispania Furia med den årgången ska ha en indikator som gör att när du har hällt i tillräckligt så tutar mopeden.
Förutsatt att du har tändningen av.
duunnoo skrev:Har en MH furia 03. Hur mycket kylarvätska ska jag ens ha i den?
för det går ju typ inte att se.
Motorhispania Furia med den årgången ska ha en indikator som gör att när du har hällt i tillräckligt så tutar mopeden.
Förutsatt att du har tändningen av.
Är du osäker, fyll fullt eller lämna liite luft kvar i toppen, så trycker systemet ur överflödet när motorn blir varm. Det är inte optimalt men det fungerar i alla fall. Hellre lite för mycket än för lite
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Kör inte med förlite iaf! Ta förmycket istället! så fyll på fullt, sättpå locket , varmkör, och öppna igen (varning: kommer att spruta ut en massa kylarvatten) och så har då fått i så mycket som kylaren klarar av! För om du kör med förlite och chansar så kan den nypa för dig!
Macko96 skrev:Kör inte med förlite iaf! Ta förmycket istället! så fyll på fullt, sättpå locket , varmkör, och öppna igen (varning: kommer att spruta ut en massa kylarvatten) och så har då fått i så mycket som kylaren klarar av! För om du kör med förlite och chansar så kan den nypa för dig!
Det där är la en dum metod...
Fyll fullt och kör, det vatten som inte får plats i kylaren kommer tryckas ut ur dräneringsslangen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
jag fyller alltid på för mycket xD fyller på tills det är fullt bara på min furia så sedan när jag kör rinner det över och droppar på kröken så det ryker