Setupen innan jag klyvde motorn var:
Airsal 70cc
Dellotro 17,5
Malossi carboon reeds 0.30
Malossi boostbottle
Biltema luftfilter
Metrakit lameller med orgfjädrar
Nya setupen
Block: EBS Matchportat/Polerat
Cylinder: Polini guss 80cc
Tändning: Orginal Ducati
Vev: Doppler (40mm) @ 18.000 rpm
Rör: Metrakit sp
Förgasare: PWK 24mm (105 munstycke)
Insug: Barikit 24-28mm
Membran: Malossi (Racing) VL6
Lameller/Fjädrar: Metrakit - Lamellsats (Pro Race)
Boost bottle: Malossi (M.A.C.S.I. Viton)
Luftfilter: Biltema
Drev: 13/53
Lager i motorn: SKF
Negativt var att den varvade som satan med 13/53 så bytte till 13/48 men den varvar fortfarande för mkt... Så tänkte jag skulle sätta på 14/48. Och sen är kopplingsfjädrarna för mjuka så den slirar på kopplingen på höga varv.
Positivt Det blev mer fart i den
