Jo, hursomhelst, jag lämnade in min Derbi Senda Xtreme -08 på service häromdan och fick reda på att min kat var sönder. Jag blev omtalad att det inte var någon fara för tillfället men att det KAN HÄNDA att flis kan proppa igen och att den då kommer gå sämre. Dom bad oss att komma tillbaka om ovanstående hände och att de då skulle köpa hem ett nytt avgasrör. Fan tänkte jag, tre o fem + frakt.
Men så var det inte, ett och sex skulle det gå på, dom kallade det för ett "piratrör" och eftersom jag inte får trimma så frågade jag om det var olagligt, då svarade han bara att det är det inte, bara att köra!
Eftersom jag kände mig lite osäker så sökte jag upp det på internet och då är det ombesiktningar bla bla bla.
Så jag frågar alla kunniga!
Vad är egentligen en piratrör? Bilder, förklaringar. Och vad gäller?
Tack på förhand!
Hur gick det? Ah, den var lite seg i växlarna! Förfan, det är en scooter.
Det är en kopia a. Original det sitter en plugg i mynningen bara men ingen katolosator elr annat så du måste ombesikta den,detta måste du göra med varjedel på din moppe fall du inte byter till exakt samma produkt. Polisen kommer inte bry sig fall den inte går mer än 52
om katten skulle sätta sig på tvären så kan man kapa upp röret och plocka ur den helt. de enda som händer är att avgaserna inte renas och att du får lite bättre flöde i röret (inget som kommer påverka motor effekten om du låter alla andra pluggar sitta kvar)
detta alternativet kostar inget och om du är säker med kapen o svetsen så syns de knappt när du är klar.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd