Street däck

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Street däck

Inlägg av WRR125 »

Hittade inge bättre plats för denna tråd.

Jag har en Yamaha WR125R, och igentligen ville jag ha en wr125X fast fanns ingen för bra pris eller nära mig för att köpa..

Så de jag undrar, finns det något sätt jag kan fixa däck + fälg utan at behöva lägga ner 7k på varje hjul?

För allt jag har hittat är :
Warp 9 fälg för 10995:-För både fram + bak
Excel fälg 6095:- PER Fälg

Så finns de nå billigare alternativ?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Re: Street däck

Inlägg av KarlssoN^ »

WRR125 skrev:Hittade inge bättre plats för denna tråd.

Jag har en Yamaha WR125R, och igentligen ville jag ha en wr125X fast fanns ingen för bra pris eller nära mig för att köpa..

Så de jag undrar, finns det något sätt jag kan fixa däck + fälg utan at behöva lägga ner 7k på varje hjul?

Köp begagnat.
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Re: Street däck

Inlägg av WRR125 »

KarlssoN^ skrev:
WRR125 skrev:Hittade inge bättre plats för denna tråd.

Köp begagnat.
Hittar ingen som vill sälja, glömde skriva de ^^
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Du kan ju göra en grov bonnemeck men den kommer inte gå genom regestreringen, men dom blir mer som slicks men går att skära upp egna mönster, ta av dom och köp gummi och smällt ner de sen typ spackla på den så de blir en jämn yta:) håller inte länge men ett tag, bara gjort detta med fiddydäck dom är ju mindre men fall du orkar så går de ju att göra så men inte de bästa^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Inlägg av WRR125 »

david96 skrev:Du kan ju göra en grov bonnemeck men den kommer inte gå genom regestreringen, men dom blir mer som slicks men går att skära upp egna mönster, ta av dom och köp gummi och smällt ner de sen typ spackla på den så de blir en jämn yta:) håller inte länge men ett tag, bara gjort detta med fiddydäck dom är ju mindre men fall du orkar så går de ju att göra så men inte de bästa^^
Fast vill ju ha fälg också ;)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Bara att vänta på hitta något billigt elr pröjsa upp för några nya:p
Men kolla. Hela Sverige? Någon borde väl ha de till salu
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Think outside the box ;) Kolla efter fälgar på t,ex Engelska eller Tyska företag. Brukar kunna gå att få mycket billigare då som t.ex i England hittade jag ett företag som tog 2800kr för 2 Fälgar inkl billiga däck (Motard fälgar med gatdäck) och då var frakten inräknad samt så slipper man moms
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Inlägg av WRR125 »

Mattyyy skrev:Think outside the box ;) Kolla efter fälgar på t,ex Engelska eller Tyska företag. Brukar kunna gå att få mycket billigare då som t.ex i England hittade jag ett företag som tog 2800kr för 2 Fälgar inkl billiga däck (Motard fälgar med gatdäck) och då var frakten inräknad samt så slipper man moms
Smart.. x) ska göra det! Någon som har en bra sida?
david96 skrev:Bara att vänta på hitta något billigt elr pröjsa upp för några nya:p
Men kolla. Hela Sverige? Någon borde väl ha de till salu
Kollat blocket hela sverige alla kategorier hittade inga.....
Användarens profilbild
WRR125
Elmoped

Inlägg av WRR125 »

Tackk! Kom inte upp när jag sökte.. Sökte på "SM fälg" kanske va lite tokigt av mig...
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

WRR125 skrev:
Tackk! Kom inte upp när jag sökte.. Sökte på "SM fälg" kanske va lite tokigt av mig...
Sökte själv på Motard, det här var en av dom som dök upp bara.
Skriv svar