Jag har en roxon duel TT 07 som har samma motor som även nya derbis har.
Info:
Gianelli 2t enduro
17,5 mm förgasare (orginal)
luftburk
53/12 drev
ostrypt cdi
org cylinder osv (ingen kina, utan äkta vara)
Den "blöddrar" i slutet på alla växlar, motorn är jätte fin och i stort sätt är allting bytt, vev, slangar, cylinder (inkörd fint ca 15 mil) vatten pump, olje slangar osv. Förgasaren är rengjord, bensingtanken, avgasröret allting är rengjort och fixat (hos bra verkstad)
Som sagt, så blöddrar sen i slutet på alla växlar t.ex. den gasar fint till "56" sen "dör" den och tappar fart ner till 45 sen får den liv igen och gasar upp till "56" osv, på alla växlar i slutet!
Förgasaren är mycket detaljerat inställd och har även testat massa olika inställningar, med luftskruv, nål, munstycken (allt i från 80 - 110) och enligt många är 92 det perfekta för min moped, motor, trim setup osv.
Problemet är att när jag kör på orginal munstycket eller 110 munstycket går den nästan exakt likadant, förutom att när det är de minsta munstycket låter det som den får för lite luft
ta bort strypningen i förgasaren om du ska ha trimrör... o på med ett 100 munstycke. Polaren har samma setup med rör o allt
Strypningen kallas "mässingbricka" o sitter på insuget mot luftburken
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...