Går orent. Roxon duel (Nya Derbi motorn)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
cfL00w
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 10 september 2010, 16:15

Går orent. Roxon duel (Nya Derbi motorn)

Inlägg av cfL00w »

Tjenna killar!

Jag har en roxon duel TT 07 som har samma motor som även nya derbis har.

Info:

Gianelli 2t enduro
17,5 mm förgasare (orginal)
luftburk
53/12 drev
ostrypt cdi
org cylinder osv (ingen kina, utan äkta vara)

Den "blöddrar" i slutet på alla växlar, motorn är jätte fin och i stort sätt är allting bytt, vev, slangar, cylinder (inkörd fint ca 15 mil) vatten pump, olje slangar osv. Förgasaren är rengjord, bensingtanken, avgasröret allting är rengjort och fixat (hos bra verkstad)

Som sagt, så blöddrar sen i slutet på alla växlar t.ex. den gasar fint till "56" sen "dör" den och tappar fart ner till 45 sen får den liv igen och gasar upp till "56" osv, på alla växlar i slutet!

Förgasaren är mycket detaljerat inställd och har även testat massa olika inställningar, med luftskruv, nål, munstycken (allt i från 80 - 110) och enligt många är 92 det perfekta för min moped, motor, trim setup osv.

Går fortfarande orent?

whyyy, help!
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

låter som att den går för fett, och ingen kan veta vad du ska ha för munstycke. skiljer sig från moppe till moppe.
cfL00w
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 10 september 2010, 16:15

Inlägg av cfL00w »

GreckE skrev:låter som att den går för fett, och ingen kan veta vad du ska ha för munstycke. skiljer sig från moppe till moppe.
Sant det, men har testat massa munstycke osv, vad menar du med "för fett"
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

För mycket bensin och för lite luft
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Låter som för mycket soppa ja.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
cfL00w
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 10 september 2010, 16:15

Inlägg av cfL00w »

CaToXXo skrev:Låter som för mycket soppa ja.
Problemet är att när jag kör på orginal munstycket eller 110 munstycket går den nästan exakt likadant, förutom att när det är de minsta munstycket låter det som den får för lite luft
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

ta bort strypningen i förgasaren om du ska ha trimrör... o på med ett 100 munstycke. Polaren har samma setup med rör o allt :)

Strypningen kallas "mässingbricka" o sitter på insuget mot luftburken
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Ge den lite mer luft istället då.
Om det finns en mässingsbricka i förgasaren så plocka bort den, annars "modifiera" luftburken (aka borra hål i den.)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar