För några dagar sedan körde jag i diket med min 740. Hela fronten vart kvaddad och nu är den lite ramsne på höger sida. Och jag undrar, på vilket bästa sätt förutom att lämna in den till en verkstad kan man laga det?
Vill inte ha den 100% rak igen, men vill iallafall ha den så pass rak så den inte ser så sne ut. Höger balk fram måste nog tryckas ner.
Hjälp snälla?
Och ungefär hur mycket kan det kosta om man riktar det hos en verkstad?
En 740 kan inte bli ramsned. Den har inte ens någon ram.
Att säga om det där går att laga är svårt, då får du komma med bättre bilder och mått. Men med resurser så är det inga problem. I värsta fall får du kapa av ena framflygeln och svetsa dit en ny. Om karossen blivit sne räcker det inte med att dunka med slägga.
VIll du bara ha upp stötfångaren är det bara att rikta till fästet, alternativt svetsa om det om man vill fula lite.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
om du har något bilmekaniker gymnasium i närheten så kan du kanske lämna in den där
Där jag bor (helsingborg) kan man lämna in sin bil och dom gör vad som helst, bla. rättar till bilar Det enda som kostar är om det behövs delar
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Den var sne i balken, men vi har fixat problemet nu !:D nu är det faktiskt ganska rakt! Vi tog en kedja och band fast den vid fronten och satte fast den vid ett träd, sen backa vi några gånger och tillslut vart det faktiskt bra!