MÅL: Målet med moppen är väl att få en grymt fin moppe med härligt axx och inte för låg topp till sommarlovet.
JUST NU
Naraku 50cc
Polini variator
17.5mm förgasare
zx rör urpluggat såklart
ostrypt tändning
bättre tändspole
kolfiber reeds
4.6g vikter 3st 6g o 3st 3.2g
malossi rem
powerfilter
andra tryckfjädrar
Och lite dekaltrim
Malossi koppling...
Polera kicken(Klart)
Göra egna stuntkåper(ej påbörjat)
Tvätta av allt!(Påbörjat)
köpa nytt filter(Ej klart)
Polera röret (påbörjat)
fixa peggs (ej påbörja)
rengöra hela motorn (Påbörjat)
FRAMTIDEN: då blir det nog ett annat kåpkitt som ska sitta på när ja ska stunta inte så bra på det ÄN!! Och en brutalare cylinder (har en Stage 6 Racing 70cc hemma. men ska hålla mig i 50cc klassen så blir väl o spara till ett värsting 50cc kitt
[spoiler]
Bilderna och lite korta sammanfattningar från första "delen" av prodjektet

när vi hämta den.

plocka ihop den men den gick inge vidare prova en annan cylinder men den gick lika dåligt så beställde en ny!

Nya cylindern NARAKU 50cc sport Plus.

Satte i Diodlampa bakom frontkåpan blev rätt nice

Typ allt från första "delen/projekt tråden". Nu fortsätter uppdateringarna såhär hoppas ni tycker det blir bra såhär för nu ändrar ja inte igen !

[/spoiler]
[spoiler]
03/06/12
Hej! igår köpte jag ny "kompring" då jag tappa bort den gamla. Men när jag kom hem så visade det sig att jag fått fel kolvringar eller nå kanske felborrad cylinder. Kolven gick iaf inte att få in i cylindern. Eller fick i den en gång när jag la Cylindern på bordet. men kolven gick otroligt trögt så sket i och sätta på det då det ändå skulle värmenypa dirr. ringer nog Racing-Planet på måndag o ser vad dom har och säga.
Ooh visst ja Idag plocka jag av motorn för den var så jävla skitig. Lättare och jobba med den på bänken. när jag tog lös variatorn så märkte jag att det läckt lite från packboxen. MEN som tur var hade jag en hel satts som jag hade sen någon felbeställning back in the days

Bilder då? Jo dom kommer nu

Motorn på bänken. Lägg märke till den fina lösningen för att inte veven ska slå sönder nå när variatorn demonteras

Tyckte det var dags för en ny? Klåpare innan som inte bytt den tidigare kosta förfan bara 22kr!
Allt för idag hare gött!![/spoiler]