Tjena! Jag har en Gilera RCR.
Mopeden har gått hur bra som hellst förut med orginalrör men när jag satt på ett nytt effektrör (doppler ER1) så började mopeden fyrtakta/blöddra på mellanregistret men den går bra på lågvarv och högvarv. Jag har bytt munstycke till 70 från 65. Den blöddrade på högvarv med 72 munstycke så 70 ska vara bra. Förutom doppler röret så har jag tagit bort "skorstenen" från luftburken. Vet inte vad jag ska göra för att den inte ska blöddra på mellanregistret så snälla hjälp
Det är som att byta munstycke fast i mindre marginal.
Men det kan inte vara att det är högvarvig då? För då "går det" på låga varv sen blöddrar det lite, sen sticker den iväg.
Röret är ganska högvarvigt men om jag kör på 4:an eller högre i ca 35 sen ska jag gasa på så går det up i 45-50 sen stannar det där och bara blöddrar tills man växlar ner..
MrAndersson skrev:Röret har inte kraftnog för och gå in i effektkurvan så den stannar under och ligger o blödrar de är bara o växla ner o se glad ut!
Okej, menar du typ att röret är såpass högvarvigt så org cylindern inte orkar pumpa på helt innan effektkurvan kommer? För röret är inte dåligt, jag drar alla här i byn som bara kör med effektrör
Eller hade det varit lika om jag hade haft en lite värre cylinder?
[quote="b182s41"]Är likadant för mig som har ett V6 rör.
Den slutar nästan acca precis innan effektkurvan och hackar/blöddrar lite, bara att växla ned [/quote]
är inte v6 låg/mellan varviga?
Kommer ni inte upp i högvarv utan att växla ner så är den inte rätt inställd. Testa att leka med nålen samt munstycke. Kan även vara så att du behöver mer luft.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Kommer ni inte upp i högvarv utan att växla ner så är den inte rätt inställd. Testa att leka med nålen samt munstycke. Kan även vara så att du behöver mer luft.
Tror du att det kanske kan bli bättre med luftfilter eller hur menar du när den behöver mer luft?
CaToXXo skrev:Kommer ni inte upp i högvarv utan att växla ner så är den inte rätt inställd. Testa att leka med nålen samt munstycke. Kan även vara så att du behöver mer luft.
Tror du att det kanske kan bli bättre med luftfilter eller hur menar du när den behöver mer luft?
Jo de säger att leovince är ett av de lågvarvigaste rören, men den varvar ändå som fan enligt mig, det blir ändå en liten ketchup-effekt
Min funkar dock i 7 av 10 fall utan att växla ned, ska iaf pröva skruva ut liftskruven lite mer sen.
Satte på 13 drev igår ist för 11 och tycker inte det blev värre av det.
Tror att han menar med hjälp av diverse förgasarinställningar.