Iphone 4S

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Iphone 4S

Inlägg av ArvidsZon »

Hej, sitter och funderar på om man ska köpa en Iphone 4S nu när gamla abonnemanget går ut.
Det är så att jag tröttnat på min Xperia x10 mini pro och tänkte fråga er som har 4:an vad ni tycker om den osv?
Antar att det är ett väldigt stort utbud av appar etc om man jämför med Androids lilla utbud till x10an.
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

iPhone är riktigt bra, stabilt OS, bra batteritid, sjukt bra bilder etc.. Men kan ju hända att 5an släpps i Augusti - September, så om du orkar vänta lite så gör det.. :wink:

Men iaf, iPhone är den bästa telefonen jag någonsin haft på alla sätt och vis, inte haft ett enda problem med den.. Relativt stöttålig också :roll:
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredcog »

Det är ju en bra mobil bara att den kostar lite och att batteri tiden inte är den bästa efter nått år.
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

2stroke skrev:iPhone är riktigt bra, stabilt OS, bra batteritid, sjukt bra bilder etc.. Men kan ju hända att 5an släpps i Augusti - September, så om du orkar vänta lite så gör det.. :wink:

Men iaf, iPhone är den bästa telefonen jag någonsin haft på alla sätt och vis, inte haft ett enda problem med den.. Relativt stöttålig också :roll:
Det låter ju bra, det där med stöttåligheten kan nog diskuteras från person till person.
Däremot så tror jag inte att jag orkar vänta så länge, får jag höra lite mer positiva kommentarer får det nog bli en Iphone 4S. :)
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Iphone går i sönder jätte lätt, så tänk på det. Samt att det är krångligt att lägga in musik på grund av Itunes. Mer än det så vet jag inte så mycket som är negativt.

Riktigt bra telefon enligt mig.
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredcog »

larsniklas skrev:Iphone går i sönder jätte lätt, så tänk på det. Samt att det är krångligt att lägga in musik på grund av Itunes. Mer än det så vet jag inte så mycket som är negativt.

Riktigt bra telefon enligt mig.
Fast musik löser man med spotify! Ingår i många "mobil paket" :D
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

Tycker det är bra, musik och sånt är segt via itunes. Men om man inte snålar så kan man faktist använda spotify.
Bra bilder.
Helt okej batteri tid.
Jailbreaka så kan du göra det som du kan med en dator.

Klart värt tycker jag.
Sen om du tappar bort den så är det inbyggt i 4 och 4s ''Find my iPhone''
Så går man bara in på icloud.com och loggar in med sitt apple id så visas det vart den är på en karta.
Man kan låsa skicka meddelanden och ljud på så sätt.

Negativt kommer jag inte på just nu :p

Rörig text kanske :roll:
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

ArvidsZon skrev:
2stroke skrev:iPhone är riktigt bra, stabilt OS, bra batteritid, sjukt bra bilder etc.. Men kan ju hända att 5an släpps i Augusti - September, så om du orkar vänta lite så gör det.. :wink:

Det låter ju bra, det där med stöttåligheten kan nog diskuteras från person till person.
Däremot så tror jag inte att jag orkar vänta så länge, får jag höra lite mer positiva kommentarer får det nog bli en Iphone 4S. :)
Nädå, jag är klantig utav mig när det gäller telefoner!
Har tappat den i asfalten en jävla massa gånger.. Var inte förrän min tjej tappade den i golvet som baksidan sprack :D
Men kostade bara 199kr för en ny baksida, så bytte jag de själv, var ingen raketforskning direkt, så det är ju ett plus att dom är lätta och reparera..

Och iTunes kan man skita helt i, musik = Spotify, föra över filmer och bilder kan man lika gärna göra med utforskaren
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

2stroke skrev:
ArvidsZon skrev:

Nädå, jag är klantig utav mig när det gäller telefoner!
Har tappat den i asfalten en jävla massa gånger.. Var inte förrän min tjej tappade den i golvet som baksidan sprack :D
Men kostade bara 199kr för en ny baksida, så bytte jag de själv, var ingen raketforskning direkt, så det är ju ett plus att dom är lätta och reparera..

Och iTunes kan man skita helt i, musik = Spotify, föra över filmer och bilder kan man lika gärna göra med utforskaren
Härlig feedback, har egentligen knappt pillat på en 4:a någon gång så därför jag är sugen på att höra vad alla tycker. :oops:
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Jag skulle satsa på nya Samsung galaxy s3!http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner ... laxy-SIII/
Bättre batteritid, större och skarpare skärm, tunnare och väger mindre än iphone 4s. Håller nog bättre att tappa också, det gjorde iaf galaxy s2. Dock tycker jag mera om app store än android market..

http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner ... evice=7394
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

anton96 skrev:Jag skulle satsa på nya Samsung galaxy s3!http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner ... laxy-SIII/
Bättre batteritid, större och skarpare skärm, tunnare och väger mindre än iphone 4s. Håller nog bättre att tappa också, det gjorde iaf galaxy s2. Dock tycker jag mera om app store än android market..

http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner ... evice=7394
De är det att jag tröttnat på alla Androids buggar, i och för sig kanske det inte är så på alla men
det är vad jag upplevt iallafall.
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

ArvidsZon skrev:De är det att jag tröttnat på alla Androids buggar, i och för sig kanske det inte är så på alla men
Inte märkt av några buggar på min HTC Desire HD..

http://www.mobil.se/tester/test-samsung ... 06943.html

Den hade jag satsat på, Iphone är mainstream, det är ett säkert kort ifall man är feg och osäker på vad man ska välja.
Varför välja något som är bra, och inte något som är jävligt bra?
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

p0d1 skrev:
ArvidsZon skrev:De är det att jag tröttnat på alla Androids buggar, i och för sig kanske det inte är så på alla men

Den hade jag satsat på, Iphone är mainstream, det är ett säkert kort ifall man är feg och osäker på vad man ska välja.
Läs det jag har jag markerat med fet stil.
Om jag ska ta och formulera om det så vill jag inte ha en Samsung då galaxyn jag hade innan x10:an vart helt fuckad och började starta om sig.
Sen gillar jag Iphones utseende och skulle vilja prova något utöver android.
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

p0d1 skrev:

Sådär säger alla som inte har eller har haft en iPhone känns det som..

Hur kan man säga att det är mainstream och köpa en telefon som MÅNGA andra har, när anledningen till det är att den är riktigt jävla bra?
Android är sjukt segt OS, blir segt som satan efter bara nån månad.. iOS är lika stabilt oavsett om du har 8gb bilder på den eller 3gb musik, snabbt som satan laddar allt
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Jag kör 4:an och är 100% nöjd med den.

Aldrig någonsin haft problem med den.

Visst har jag råkat ut för några småsmåbuggar, men det är inget märkvärdigt, och de åtgärdas alltid vid nästa uppdatering.

Jag har haft min när jag åkt skidor och då har den drypt av kondensvatten, men den fungerar felfritt ändå.

Jävligt bra bilder tar den också, blixten fungerar riktigt bra så man får faktiskt skapliga inomhusbilder!

Dessvärre måste jag låsa tråden då vi har en fin tråd för just mobiler. Kika FAQ
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst