stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Du kan sätta brickor mellen kicken och variatorkåpan, samt tränga fjädern till det läge den ska ha, den brukar fastna mellan kugghjulet och godset bakom, effekten av detta blir att kicken kommer längre in mot varitorn = inte braDundermannen skrev:Jag har exakt samma problem.. Jag tror att det kan vara fläkthjulet eller något liknande som skaver mot ''halva'' delen av kicken som sitter löst bakom kuggarnaVet dock ej vad man kan göra för att lösa problemet
Brukar tyvärr vara att splinesen är dåliga på axeln, testa att dra åt av bara f*n plus gänglåsningcooliish skrev:tjena, det har börjat låta innanför min variator kåpa det är som ett klickande ljud ellet som om det piskar där inne (det är inte remmen). det kommer fån där v-ringen ska sitta så nånstans där ifrån kommer det. det är nog inget allvarligt hoppas jag men det är så irriterande när jag kör... tack i förhand