Sida 1 av 1
byta vev till airsial t6 asso?
Postat: 21 december 2007, 23:38
av Derbi_rider
behöver ja byta vev till airsial t6 asso ioch med att de är midrace?
Postat: 21 december 2007, 23:43
av bensinskalle
bäst så, men de ä lagrena som går åt först, satsa på att byta dom först och främst.
byt ramlagrena, och köp en annan vev, i den sitter de andra staklager när du köper.
ojsan
Postat: 21 december 2007, 23:45
av Derbi_rider
ja menna airsial t6 maxima? måste ja byat vev och de du snakc aom nyss på dne då?
Postat: 21 december 2007, 23:51
av bensinskalle
nae måste o måste, de ä ju upp till dig om du vill riskera att hela underredet blir söndertrasat. de är alltid bäst att vara på säkra sidan, för när de väl går sönder så kan mycke pajja.
ramlagrena är dom lagrena som håller själva vevaxeln, och staklagrena är dom som håller vevstaken. staklagrena sitter inbyggda i veven. De går att köpa lagersats till vevstaken och sätta i, men då kan du lika gärna byta hela veven för då följer ju dom lagrena med. Sen får du köpa till ramlagrena
byta ramlager
Postat: 21 december 2007, 23:55
av Derbi_rider
räcker de att bara byta ramlagrerna och dom lagrena du snacka om?
Postat: 22 december 2007, 13:50
av bensinskalle
jepp, till midrace borde de räcka, för som sagt: veven tål en hel del, de ä själva lagrena som inte håller för mer stress.
derbis originalvev ska typ tåla 16.000 rpm enligt min derbiåterförsäljare.
Postat: 22 december 2007, 16:21
av MattssoN^^
inte för att vara taskig mot dom som har Derbi
men tror ni värkligen att veven håller för det?
jag menar att den kanske klarar 16k varv men den e värkligen inte balanserad för det ! därmed så kommer du att behöva byta ramlager 1 gång varje dag om du ska varva 16k
pr veven är det och kostar 1.8k

Postat: 22 december 2007, 16:32
av bensinskalle
visst äre så, men med en airsal cylinder så varvar man ju inte till 16.000??
den varvar typ till 13...
hmm
Postat: 22 december 2007, 21:08
av Derbi_rider
går de inte bara köa med org vev och org lager då?
Postat: 22 december 2007, 21:21
av bensinskalle
de går, men dom slits mycket snabbare och tillslut så rasar de ihop.
ja tycker de ä bäst att vara på den säkra sidan och byta allt där nere så man vet att de håller ihop när man ska dra på lite, så man inte ligger o fiskör och är rädd för att de ska packa ihop när som helst
okej
Postat: 22 december 2007, 21:22
av Derbi_rider
men är de lätt att byta vev?
Postat: 22 december 2007, 21:37
av bensinskalle
klyva motorn på mitten, har inte gjort de själv, men se till att ha sprängskiss, och hålla koll på grejjerna så är de inga problem