bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Nu sa jag faktiskt sådär, bara för att jag alltid har blivit rekommenderad att göra det sj av många personer...Piitus96 skrev:lånar bara denna tråden snabbt, då min polare kan ha ett av liknande problem/lösningar
OffT. Du catoxxo, min polares malaguti har börjat gå skit, går cirka 50 nu när den ska ge omkrig 65, o han blandar olka direkt i tanken , o då tankar han först SEN häller olja när den e nästan full. Sen ibland så driver den nt alls :/ Skulle de kunna vara felet, han gör fel vid blandning, + att stiftet e skit etc? o isf behöver han rengöra tanken isf? han har tankat minst 15ggr sedan han ficck moppen, på de kassa sättet
Är den lättstartad? isåfall är den högst troligen inte skuren, det kan du ju säga till honom...Piitus96 skrev:Hur ska jag säga detta. den hörs på längre avstånd än vad min polares ludix gör med zx rör.... den liksom bullrar o sådant, men de e lite knepigt med tanke på att han kör med 10g vikter när han har 6.5g original, så den varvar ju nt ut i början som den ska. Enligt mig så skulle jag nog säga att den går för fett, o vad rekommenderar du då att göra? för nu tänker han köpa en 70cc ist, då han tror att kolven nypt elr något, då där e ny kolv på den sedan 70 mil tbx. Dock originalcylinder som nt va skuren.
Jo, men dem vikterna har ju varit i sedan 70 mil tbx, o felet kom nu för cirka 15 mil sedan (förlorad hastighet då) o att den går cp o nt driver typ vart 30:e minut när han kört, så den puttrar i 3km/h så att ajg får varva ur/gasa fram o tbx på den på stöd för att få den o funka igen. filtret är rensat sedan 2 veckor tbx, o då va där bara lite smågrus i den. ibland dör den när han kickar igång den (ingen elstart) så att den dör cirka 2-3 ggr men sedan så går den den halvtimmen o dör sedan :/ vad är lättaste sättet att tömma ut oljan o att rensa tanken? komp e där, samma som på min egen moppe.CaToXXo skrev:Är den lättstartad? isåfall är den högst troligen inte skuren, det kan du ju säga till honom...Piitus96 skrev:Hur ska jag säga detta. den hörs på längre avstånd än vad min polares ludix gör med zx rör.... den liksom bullrar o sådant, men de e lite knepigt med tanke på att han kör med 10g vikter när han har 6.5g original, så den varvar ju nt ut i början som den ska. Enligt mig så skulle jag nog säga att den går för fett, o vad rekommenderar du då att göra? för nu tänker han köpa en 70cc ist, då han tror att kolven nypt elr något, då där e ny kolv på den sedan 70 mil tbx. Dock originalcylinder som nt va skuren.
Är luftfiltret tätt så går den ju fett, för då får den ju mer soppa till skillnad mot luft.
Tar inte många minuter att göra rent, och det får man göra lite då och då.
Det där med vikterna låter ju lite knepigt, ja... Vågar inte uttala mig om det då jag inte kan med variatormotorer. Men det skulle kunna vara felkällan.
Hmm, nu blev jag lite osäker på vad som har hänt med den där faktiskt... Skulle heller inte gissa på att det beror på soppan, eftersom den går. Men ett nytt stift hade knappast skadat. Kolla på gamla stiftet också, är det sotigt och kladdigt så är väl oljeblandningen inte optimal, det bästa är ju ett mörkbrunt stift.Piitus96 skrev: Jo, men dem vikterna har ju varit i sedan 70 mil tbx, o felet kom nu för cirka 15 mil sedan (förlorad hastighet då) o att den går cp o nt driver typ vart 30:e minut när han kört, så den puttrar i 3km/h så att ajg får varva ur/gasa fram o tbx på den på stöd för att få den o funka igen. filtret är rensat sedan 2 veckor tbx, o då va där bara lite smågrus i den. ibland dör den när han kickar igång den (ingen elstart) så att den dör cirka 2-3 ggr men sedan så går den den halvtimmen o dör sedan :/ vad är lättaste sättet att tömma ut oljan o att rensa tanken? komp e där, samma som på min egen moppe.