Sida 1 av 1
Går sämre när den blir varm, och läker kylarvatten
Postat: 21 maj 2012, 20:18
av roppin_96
När jag startar min roxx är den pigg som fan, sen efter ett tag så får den seg axx?! varför?
Sen läker de kylarvätska?! den är tom lite till som tätt och de blir typ 3-4 droppar under den när man stannat? vafan..
Re: Går sämre när den blir varm, och läker kylarvatten
Postat: 21 maj 2012, 20:21
av Emil
roppin_96 skrev:När jag startar min roxx är den pigg som fan, sen efter ett tag så får den seg axx?! varför?
Sen läker de kylarvätska?! den är tom lite till som tätt och de blir typ 3-4 droppar under den när man stannat? vafan..
För min kompis var det exakt samma problem, men han har inte fixat det. Att den läcker kylar vätska kanske inte är så bra då den kan bli överhettad....

Postat: 21 maj 2012, 20:51
av roppin_96
jobbigt som fan.. spec när man vill stunta!
Postat: 21 maj 2012, 21:07
av AllabiN
Hade ungefär samma problem som dej när min aerox blev varm så trycktes kylarvätskan ut ur några pyttesmå sprickor under kylartanken som sedan rann ner längs kåporna. Direkt den hade kallnat någon minut så höll sprickorna trycket. Det jag gjorde var helt enkelt att beställa en ny tank vet inte om det är där din läcker men det är helt värt att kolla iaf:)
Postat: 21 maj 2012, 21:23
av jauta
Dude! Blir typ liknande med min nu också

Skrev nyss om det här
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37463
Känns som det händer med min också, fast min läcker inte... ?

Postat: 21 maj 2012, 21:23
av roppin_96
min läcker vid vattenpumpen.. så ja..
Postat: 21 maj 2012, 21:36
av sliderjoel
Kan inte sliret och kylningen hänga ihop? Remmen slirar + dålig kylning = mer rem-slir? bara en tanke, fixa kylaren och se om problemet med accet finns kvar. mitt svar till varör den inte är seg när den är kall är för att den just är det, kall. Och då finns de ingen extra värme/friktion som gör att de slirar

Postat: 22 maj 2012, 21:29
av roppin_96
vill se varsfan de läcker ifrån! hittar inte.. ;/
Postat: 22 maj 2012, 21:38
av antonpg94
kolla upp vars de är fuktigt vid kylslangarna, samt om du hitta läckan byt ut den klammern mot en bättre om inte så kanske de är sprickor i gummit så du måste byta de..
har samma problem att den läcker vid cylindern men har inte orka brytt mig då ja inte märkt av de nå mer
Postat: 23 maj 2012, 15:50
av roppin_96
jag har inte heller märk av de på senaste dagarna? konstigt.. men den går fortfarande sämre när den e varm
Postat: 23 maj 2012, 16:05
av DiNozzan
roppin_96 skrev:jag har inte heller märk av de på senaste dagarna? konstigt.. men den går fortfarande sämre när den e varm
kolla på stiftet och ställ in den efter det:)
Postat: 24 maj 2012, 07:21
av roppin_96
fick höra att, den går bra när den är kall för att autochoken går då, sen när autochoken dras ut så går de dåligt för att den för för lite luft.. så han sa du att ja skulle skruva ut luftskruven så skulle de fixa sig, ska pröva

Postat: 24 maj 2012, 11:20
av roppin_96
De hjälpte inte... jag har prövat allt! Vikter, koppling, kopplinsfjädrar, mmm....
Postat: 24 maj 2012, 11:48
av Rexxy
roppin_96 skrev:fick höra att, den går bra när den är kall för att autochoken går då, sen när autochoken dras ut så går de dåligt för att den för för lite luft.. så han sa du att ja skulle skruva ut luftskruven så skulle de fixa sig, ska pröva

Luften justerar man med gashadtaget, när man lyfter throtteln.
Du ska justera mängden bensin den får, när motorn är varm.
Så ut och justera förgasaren när motorn är varm!
Postat: 24 maj 2012, 11:51
av frankys
scootrar går almänt segare när de blir varma spec när man stuntar ( märker det mer och mer påfrestande för moppen ) men vikterna sväller och åker segare , ja satte på dr pulley vikter blev lite bättre men i ditt fall låter det som att de är något som segar ner moppen ganska mycket mer
Postat: 24 maj 2012, 16:09
av Roxxen96
Vad för kopplingsfjädrar har du i nu? Behövs ännu hårdare om de fortfarande slirar, jag själv hade först mjuka i, testade medium, jag bah, vafan?! Det funkar ju inte, dum som jag var trodde jag att medium skulle räcka, men satte i ÄNNU hårdare och den drog som den skulle sedan, hade samma problem med att den drog dåligt när den var varm, men perfekt när den var kall. Var som sagt kopplingsfjädrarna som var för mjuka. Antar att du testat hårdare, då är det bara att testa med ännu hårdare.
Postat: 24 maj 2012, 20:40
av roppin_96
jo asså jag har ju testat mjuka, medium, och hårda på min stage6 koppling, har även kört med gula fjädrar på org kpoolingen (gör jag nu) för att se ifall de gick.. men nää.. kan pröva igen för att va säker, men hade du samma? att den som knappt orkar axxa när den e varm, sen ba drar den iväg som satan
Postat: 24 maj 2012, 21:39
av ZX
min var exakt som din då var det att vikterna först låg längst ner när den var kall sen när den varv så ''fastnade'' vikterna längst upp så det vart som att starta med en högre växel i
och mina vikter var ovala så de rullade inte ner. så kolla att dina vikter inte är ovala

Postat: 25 maj 2012, 22:38
av roppin_96
böt koppling.. nu går den som ett skott :p