Tjenare ! något jag har funderat på ett tag det är om man skulle kunna slipa ner v-ringen lite grann för jag får inte plocka den eller trimma men om jag slipar ner den lite grann för att få någon km/h mer och även lite mer styrka, tror ni att det är någon smart ide eftersom att i praktiken borde det väl funka eller hur ?
Fungerar verkligen, så länge du slipar rakt.
Dock så kommer den ju inte att få samma fina yta som det kan orginal, så det är möjligt att det blir lite mer friktion. Men som sagt, det kommer fungera.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Om du slipar vringen så går den ju snabbare? = Du trimmar mopeden och den kommer gå fortare. Bara för att du har v-ring så betyder de inte att mopeden är laglig. Min neos me annan cylinder gjorde 65 km/h trots att vringen satt på. Gjorde ca 50 km/h me org cylinder.
Hur fort den kommer gå beror på hur mycket du slipar ner den, men blir den för tunn så kommer den såklart att gå sönder.
Om ja fattar det rätt så ska du slipa ner den lite grann så det blir lite mer toppfart sen byta till lättare vikter så den får ett bättre acc men ändå går lagligt ? har själv funderat på att göra något liknande