Ja nu har jag ett jävla problem med min neos med aerox motor o diverse el...
Jag bytte cylinder till en Polini 70cc sport för den förra hade ingen bottendrag (stage6 70cc). Iaf så börja moppen 4takta med den förra cylindern och sen dog den... gick inte få igång den o kompet försvann... Nu när jag bytte cylinder har jag sjukt hög komp men den startar inte... Ingen gasrespond, med startgas startar den i 3-4 sec...
Kan de vara något med tändplattan eller för mjukt stift (BP7HS)
Senast redigerad av Bruno_yao den 19 maj 2012, 12:16, redigerad totalt 1 gånger.
byt stift, större munstycke. på med 17.5 förgasaren. Kolla så att stiftet blir blött
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Så efter att ha hängt i garaget så lever moppen, det var tändplattan som va fullt Me gegga o sand... Nu återstår bara o justera förgasaren, va för munstycken borde jag köra med om jag har 70cc sport, orginal rör urpluggad och luftburk
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Kan inget men ändå.. Min gräsklippare lät precis sådär de vissade sig att den miss tände så kan va de för va jag hörde av min kunskap var att den inte tände alla gånger vet inte men kolla igenom tändningen..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Som jag sa tidigare så skulle du byta tändstift! Har du INTE minst ett B9 till en cylinder som kräver det så kan du inte förvänta dig att mycket ska hända ;/ Byt stift och kom tillbaka med vad resultatet blev
Piitus96 skrev:Som jag sa tidigare så skulle du byta tändstift! Har du INTE minst ett B9 till en cylinder som kräver det så kan du inte förvänta dig att mycket ska hända ;/ Byt stift och kom tillbaka med vad resultatet blev
äh lägg av nu va... Den går förmodligen lika bra med ett 7stift, tills stiftet smälter eller tills den varvar riktigt jävla ordentligt.
Ont: känns som att din tändning skulle slå fel eller att din vevhuskomp har försvunnit... Vet tyvärr inte om du har ställbar tändning, men det kan ju vara värt att kolla, om den är ställbar så lär det finnas nån märkning på blocket och plattan hur den ska stå.
Var din förra cylinder skuren eller inte? Det kanske du skrivit men är på mobilen så de e lite rörigt...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan