Sida 1 av 1
Aerox går dåligt varför (problemlösare välkomna)?!
Postat: 17 maj 2012, 22:01
av PimPim
Tjena, har en aerox som på sistonde går skitdåligt, jag vet inte vad som är felet riktigt. Det hela började med att cylindern skar..
Innan den skar så gick den med ett bra axx upp i maxhastighet på kort tid. Det var en vanlig 50 cc med dragna pluggar.
Nu när cylindern är bytt sen ett år tillbaka (Vikterna bytta lite hit och dit) så går den skitdåligt, den axxar långsamt som fan, kan dra ner gasen i botten men reaktionen tar ändå runt 5 sek innan mopeden axxar.. Sen får jag för mig att maxhastigheten är sämre nu än innan..
Har också på senaste tiden haft oregelbundna motorstopp, motorn har bara dött efter att ha gått på full malle.. Detta har hänt under korta perioder på bara korta sträckor..
Någon som kan hjälpa mig med problemen? Och vad jag bör göra?

Tacksam!!
Re: Aerox går dåligt varför (problemlösare välkomna)?!
Postat: 17 maj 2012, 22:08
av derbiofc
PimPim skrev:Tjena, har en aerox som på sistonde går skitdåligt, jag vet inte vad som är felet riktigt. Det hela började med att cylindern skar..
Innan den skar så gick den med ett bra axx upp i maxhastighet på kort tid. Det var en vanlig 50 cc med dragna pluggar.
Nu när cylindern är bytt sen ett år tillbaka (Vikterna bytta lite hit och dit) så går den skitdåligt, den axxar långsamt som fan, kan dra ner gasen i botten men reaktionen tar ändå runt 5 sek innan mopeden axxar.. Sen får jag för mig att maxhastigheten är sämre nu än innan..
Har också på senaste tiden haft oregelbundna motorstopp, motorn har bara dött efter att ha gått på full malle.. Detta har hänt under korta perioder på bara korta sträckor..
Någon som kan hjälpa mig med problemen? Och vad jag bör göra?

Tacksam!!
Du bytte väl munstycke efter att du bytte cylinder?? Motorstoppen efter att ha hållit fullgas låter som värmenyp, skulle förklara varför den går skit med

Re: Aerox går dåligt varför (problemlösare välkomna)?!
Postat: 17 maj 2012, 22:10
av stunt 4 life
derbiofc skrev:PimPim skrev:Tjena, har en aerox som på sistonde går skitdåligt, jag vet inte vad som är felet riktigt. Det hela började med att cylindern skar..
Innan den skar så gick den med ett bra axx upp i maxhastighet på kort tid. Det var en vanlig 50 cc med dragna pluggar.
Nu när cylindern är bytt sen ett år tillbaka (Vikterna bytta lite hit och dit) så går den skitdåligt, den axxar långsamt som fan, kan dra ner gasen i botten men reaktionen tar ändå runt 5 sek innan mopeden axxar.. Sen får jag för mig att maxhastigheten är sämre nu än innan..
Har också på senaste tiden haft oregelbundna motorstopp, motorn har bara dött efter att ha gått på full malle.. Detta har hänt under korta perioder på bara korta sträckor..
Någon som kan hjälpa mig med problemen? Och vad jag bör göra?

Tacksam!!
Du bytte väl munstycke efter att du bytte cylinder?? Motorstoppen efter att ha hållit fullgas låter som värmenyp, skulle förklara varför den går skit med

bytte du munstycket?
Postat: 17 maj 2012, 22:11
av Roxxen96
Ifrån vilken cylinder till vilken cylinder bytte du? Har du original nu? 50 cc sport / racing? 70 cc sport / racing?
Postat: 17 maj 2012, 22:29
av PimPim
Har fortfarande liknande original cylinder på, dvs 50 cc.
Bytte inte munstycke O.o Den var på verkstad under den perioden..
Jag kan det med ifall den skurit, men värmenyp har jag inte en susning om? :s

Postat: 17 maj 2012, 22:30
av david96
fall den har för ltiet musntycke så den går magert så blir motorn väldigt varm altså för varm så nyper den :/
testa att byta om dig i munstycke
Postat: 17 maj 2012, 22:39
av PimPim
Aha.. Men om den har nypt vilket jag antar.... Vad har hänt då? Eller fixar det sig om jag byter munstycke? Och vad bör jag då ha?
Kan inget om denna delen i cylinderbytet. Ingenting om värmenypning heller, vad innebär det?
Postat: 17 maj 2012, 23:10
av PimPim
..?
Postat: 17 maj 2012, 23:12
av david96
kolla cylindern fall de blivit några skador/reprot om inte så byt upp dig i munstycke oftast blir de itne stora skador men fall man har otur så blir de ny cylidner:/