Hur långt brukar ni åka moped?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Hur långt brukar ni åka moped?

Inlägg av derbiofc »

Tjena!
Lite nyfiken på hur långt ni brukar åka med era moppar? Alltså om ni oftast bara åker runt i stan eller om ni åker någon längre sträcka? :D

Själv tycker jag att det är skittråkigt att bara åka omkring i hemtrakterna så jag brukar åka 5-10 mil i sträck till andra städer och så, är det något ni brukar göra eller åker ni runt hemmavid? :)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Re: Hur långt brukar ni åka moped?

Inlägg av TuZx »

derbiofc skrev:Tjena!
Lite nyfiken på hur långt ni brukar åka med era moppar? Alltså om ni oftast bara åker runt i stan eller om ni åker någon längre sträcka? :D

Själv tycker jag att det är skittråkigt att bara åka omkring i hemtrakterna så jag brukar åka 5-10 mil i sträck till andra städer och så, är det något ni brukar göra eller åker ni runt hemmavid? :)

åker mest runt i stan (utanför stan) o ibland på crossbanor :)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Har nån enstaka km till skolan, och sen åker jag väl mest runt i byn.
Well do ya, punk?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Ut och in ur garaget.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

till och från busshållplatsen och ibland hela vägen till skolan annars till badplatser, kompisar, ica osv.
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

När jag körde moppe till sommarjobbet så var det 2,3km dit och självklart lika långt hem. Så nästan 5 mil om dagen, så jag blev ganska trött på det så det blev inte mycket glid på stan precis.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Åker till skolan men tar typ 2 minuter dit men :roll: annars är det mest nöjesåkning och åka ner till affären och sånt! :) har väll som mest kanske åkt 3 mil enkel resa så det har aldrig varit några långresor om man säger så :wink:
Senast redigerad av Demuz den 16 maj 2012, 22:09, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

DEA!! skrev:När jag körde moppe till sommarjobbet så var det 2,3km dit och självklart lika långt hem. Så nästan 5 mil om dagen, så jag blev ganska trött på det så det blev inte mycket glid på stan precis.
får man fråga hu du får 4.6km till 5mil?
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

StylizhRazer skrev:
DEA!! skrev:När jag körde moppe till sommarjobbet så var det 2,3km dit och självklart lika långt hem. Så nästan 5 mil om dagen, så jag blev ganska trött på det så det blev inte mycket glid på stan precis.
får man fråga hu du får 4.6km till 5mil?
sorry menade 23km, så nästan 5 mil.
egentligen underförståt.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

sluta gråta åker till skolan varje dag tar 15sek ;)

Har under 1km D::D:D::D:D

Sedan runt i stan och stuntar! :D
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Min längsta sträcka är nog typ 1 mil efter allingsås och sen till Kungsbacka vet inte hur långt de är men tar 2 timmar med tåg:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Till skolan är ungefär 2 och en halv mil för mig :) Åker in ditt ibland annars äre väll inte till stan som är ungefär lika långt som in till skolan o dra runt lite ibland eller ner i hålan där ja bor o handla nåt på ica o sticka hem eller dra runt lite me kompisar :)
gasgas ec
Elmoped

Inlägg av gasgas ec »

kör minst en mil om dagen ner till busshållsplatsen är det 5 km och hem då förstås! sem blir det ju att man tar en omväg genom skogen oftast som är cirka 1,5 mil lång:)längsta sträckan är väll en 5-6 mil på en gång:)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Kör bara t skolan, hemmakväll och polarna. Är ju pinsamt att glida runt med moppen i stan.. Så åker bara långa sträckor, som man inte pallar att gå.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha

Inlägg av DtSnubben »

mattegeni? :lol:
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

5km från skolan så tar moppen då det inte regnar :) annars nöjesåkning med kompisar runt i våran lilla ort :3
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

så långt Apan bär mej :P
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Victorh skrev:sluta gråta åker till skolan varje dag tar 15sek ;)

Har under 1km D::D:D::D:D

Sedan runt i stan och stuntar! :D
kan nästan slå vad om att jag har närmare till skolan än dig :wink:

Edit: det var visst 1505 meter till skolan hemmifrån mig enligt hitta.se :roll:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

david96 skrev:Min längsta sträcka är nog typ 1 mil efter allingsås och sen till Kungsbacka vet inte hur långt de är men tar 2 timmar med tåg:)
Eyy vart bor du egentligen? :)

Själv åker man väl till kompisar upp till 2 mil bort och tillbaka, sen fram o tbx o runt o strögar i byn o i skog osv
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

jag kör typ bara till polaren som bor typ 1.2km ifrån mig haha sen åker vi typ till butiken och ner lite till så från mig till butiken kanske 2km ungefär så det är vad jag brukar åka runt en 1-3km varje gång jag är ute :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
MonsterRieju92
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av MonsterRieju92 »

När jag ska köra och handla hem lite saker brukar jag köra en bit! :) och sen om jag ska åka ända hem till flickvännen blir de ca 4mil att köra :) riktigt fin väg dessutom
Användarens profilbild
wille yz85
Elmoped

Inlägg av wille yz85 »

jag kör till skolan alla dagar och det är 1mil sen via stan och glider runt lite där och till kompisarna så sammanlagt 3-5 km :D
joar skrev:
Monster klibba fungerar bäst, speciellt i kombination med snabbgas, då får du den att gå ca 30 km/h snabbare!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

DtSnubben skrev:
mattegeni? :lol:
Men du p12 kom hit så kan vi göra ett mattetest då? du blir lekt med din lilla gångertabell. Jag har redan kommenterat att det blev fel. skaffa dig ett liv.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

til skolan har jag 25km, och sen ska jag ju hem. och till kompisar och affären och sånt
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

själv har jag ca 4 mil te skolan. sen i skolan så kör jag säkert någon mil extra sen 4 mil hem... är väldigt jobbit:( men e en jävligt go väg;D
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

jag annvänder hondan som moped då det är samma straff att köra cross som trimad moped, men det kan väl bli längre sträckor på en 3-8 mil men det är ju tråkigt att köra efter väg :P
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Beror på, 3-10 mil åt gången. Längsta är 34mil på en dag, siljan runt ifrån Södra Dalarna :)
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

moppepojk skrev:jag annvänder hondan som moped då det är samma straff att köra cross som trimad moped, men det kan väl bli längre sträckor på en 3-8 mil men det är ju tråkigt att köra efter väg :P
fast cross får ju lite mer uppmärksamhet :roll:
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drivenx »

Ja man brukar väl åka runt i byn för det mesta men ibland händer det väl att man drar iväg på lite längre rundor. Har som längst åkt 5 mil tror jag tog inte så lång tid men det var lite jobbigt att åka kl 2-3 i ca 80 km/h på natten i tröja o shorts bara ;)
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

tompa221 skrev:
moppepojk skrev:jag annvänder hondan som moped då det är samma straff att köra cross som trimad moped, men det kan väl bli längre sträckor på en 3-8 mil men det är ju tråkigt att köra efter väg :P
fast cross får ju lite mer uppmärksamhet :roll:
beror ju helt på hur du gasar ;)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Just nu har det endast blivit till och från skolan, eller ibland till ICA eller så.
Har cirka 15 km till skolan, tar väl runt 10 minuter att komma fram, sen hem igen..
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

till soppan tar slut ;) nej men skämt åtsido, skolan och annars åker man bara runt i byn :)
Helikopter
Elmoped

Inlägg av Helikopter »

kör fram och tillbaka till skolan tar max 1 minut ditt sen så brukar jag och en polare leka lite med mopparna i skogen så det blir ett par mil i veckan
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

kört till växjö som längst nästan 7 mil hammifrån mig men då var jag i lenhovda en dag med (halvvägs) annars brukar jag köra till lenhovda typ varannan helg 6mil fram och tillbaka och kör runt byn typ 1h om dagen när den fungerar :D de e roligt att ha en moppe som drar nästan 1l/m ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

k-skåpet skrev:kört till växjö som längst nästan 7 mil hammifrån mig men då var jag i lenhovda en dag med (halvvägs) annars brukar jag köra till lenhovda typ varannan helg 6mil fram och tillbaka och kör runt byn typ 1h om dagen när den fungerar :D de e roligt att ha en moppe som drar nästan 1l/m ;)

Haha min drar 0.4 l/m men det svider tillräckligt i plånboken :D
Kollade mätaren förut och har snart kört 1000 mil på knappt två år, fy vad bensinpengar :shock:
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Skriv svar