om du ska ha 2-takts olja till bensinen,vilket jag antar att du ska ha, så kan du köpa antingen helsyntet eller halvsyntet, räker med halv eftersom hel är mycket dyrare men den går lite bättre med hel. rekomendera inte OKQ8 oljan. köp gulf,mobil1,castol, eller någon annan kvalités olja
ekenARK skrev:om du ska ha 2-takts olja till bensinen,vilket jag antar att du ska ha, så kan du köpa antingen helsyntet eller halvsyntet, räker med halv eftersom hel är mycket dyrare men den går lite bättre med hel. rekomendera inte OKQ8 oljan. köp gulf,mobil1,castol, eller någon annan kvalités olja
biltema duger fint, jag köper en 5liters dunk å då räcker det halva sommaren för samma pris som man kan köpa "kvalitets olja" för en vecka
ekenARK skrev:om du ska ha 2-takts olja till bensinen,vilket jag antar att du ska ha, så kan du köpa antingen helsyntet eller halvsyntet, räker med halv eftersom hel är mycket dyrare men den går lite bättre med hel. rekomendera inte OKQ8 oljan. köp gulf,mobil1,castol, eller någon annan kvalités olja
biltema duger fint, jag köper en 5liters dunk å då räcker det halva sommaren för samma pris som man kan köpa "kvalitets olja" för en vecka
Exakt! Biltema är underskattat bara för att dom sätter sin egen logga på grejorna
Det du letar efter kanske är transmissionsolja
Neosen har SAE30, är vanlig gräsklippar olja, kila iväg till OKQ8 så har de SAE30. Annars duger de med vilken olja som helst, då det bara är drev och några enstaka lager som behöver smörjning, alltså ingen koppling lr dyl.
ska och ska ? ja har aldrig kört me ngt man ska körde raps olja i motorn på en Montana ja hade ( inte så länge men de fungerar )
så länge de smörjer så fungerar de . ett annat nöjje jag hade var att hälla i rapsolja i tanken och köra utanför kilo jägarna de luktar friterat över allt hehe