Men Beta RR vet jag faktiskt ingenting om så.. info om dessa mopeder och plus och minus med dem tas med glädje emots

Tack på förhand mvh Harre!
Inte ill menat om dig eller nått men alla tycker ju likadant å vadå, det är bara att skaffa 2t trimrörs kröken å lacka svart å sedan montera på original ljuddämparen. Kommer gå sjukt! (+ betycka på munstrl å dreva om)- är att dom är mindre än beta. lite mer svårare att trimma (vissa har blindtarm,vet inte om alla har men Senda och Derbi drd pro har det iaf)
Ska inte detta ligga i 2takt cross/sm överiga disskussioner?Harrre skrev:Hejsan allihopa! Ska snart köpa moped och hittills vet jag att Derbis mopeder har 3kW/4hk så dem bör vara starka(rätta mig om jag har fel)
Men Beta RR vet jag faktiskt ingenting om så.. info om dessa mopeder och plus och minus med dem tas med glädje emots
Tack för svaretdavid96 skrev:båda är väl lika bra sitter du Derbi motorn på derbin och AM6 på beta så trim finns de gott om väl till båda så ta den du tycker är snyggast
betan är väldigt lätt att få upp fall du ska stunta
Harrre skrev:Tack för svaretdavid96 skrev:båda är väl lika bra sitter du Derbi motorn på derbin och AM6 på beta så trim finns de gott om väl till båda så ta den du tycker är snyggast
betan är väldigt lätt att få upp fall du ska stuntaBetan är snyggare men du som har en beta kan inte du kolla upp i handboken hur många hästar det är i burken?
tack!
IntressantTuZx skrev:+ med beta är att den är ganska hög och smal.lätt trimmad.drar inte så mycket soppa.enkel att meka med.
- är väl att det är lite dyrare med resevdelar.
+ med Derbi är att dom är ganska starka orginal (vissa har 4hhk) jämför mot beta med 2.6 hhk.drar inte så mycket heller med bensin.lätt och meka med.
- är att dom är mindre än beta. lite mer svårare att trimma (vissa har blindtarm,vet inte om alla har men Senda och Derbi drd pro har det iaf)
dette tycker om jag dom 2 märkerna iaf
Harrre skrev:IntressantTuZx skrev:+ med beta är att den är ganska hög och smal.lätt trimmad.drar inte så mycket soppa.enkel att meka med.
- är väl att det är lite dyrare med resevdelar.
+ med Derbi är att dom är ganska starka orginal (vissa har 4hhk) jämför mot beta med 2.6 hhk.drar inte så mycket heller med bensin.lätt och meka med.
- är att dom är mindre än beta. lite mer svårare att trimma (vissa har blindtarm,vet inte om alla har men Senda och Derbi drd pro har det iaf)
dette tycker om jag dom 2 märkerna iafDet här med hk hör man olika från olika håll :/ sökte på att regnr till en beta rr och då stod det att det bara var 1 hk :/ men 2,6 låter mer trolikt
Jag har faktiskt vart och tittat på en racingnightprowler skrev:Ska inte detta ligga i 2takt cross/sm överiga disskussioner?Harrre skrev:Hejsan allihopa! Ska snart köpa moped och hittills vet jag att Derbis mopeder har 3kW/4hk så dem bör vara starka(rätta mig om jag har fel)
Iaf beta är ovanliga och riktigt snygga..
Själv har jag en Derbi drd racing med 5.44hk orginal. Jag har vurpat med den många gånger och blivit på körd och den har inte fått stryk förutom några repor. Den är grym iafmen Beta tror jag är riktigt fina och jag tror dom går bättre trimmade och Derbi går bätttre orginal
Dock så var min utan plugg borrad när jag köpte den så den gjorde ca 60 fast nu har jag pluggat ur den så den gör ca 75Harrre skrev:Jag har faktiskt vart och tittat på en racingnightprowler skrev:Ska inte detta ligga i 2takt cross/sm överiga disskussioner?Harrre skrev:Hejsan allihopa! Ska snart köpa moped och hittills vet jag att Derbis mopeder har 3kW/4hk så dem bör vara starka(rätta mig om jag har fel)
Själv har jag en Derbi drd racing med 5.44hk orginal. Jag har vurpat med den många gånger och blivit på körd och den har inte fått stryk förutom några repor. Den är grym iafmen Beta tror jag är riktigt fina och jag tror dom går bättre trimmade och Derbi går bätttre orginal
men själv har jag inte något kort ännu så en kompis (vuxen) provade den. Han tyckte att den kunde haft lite mer hästar sa han, för att han tyckte den var lite slö men han är van med motorcyklar så det kan ju ha något med hans känsla att göra
btw 5,4 hk orginal låter inte trolikt om jag ska vara ärlig
Harrre skrev:Jag har faktiskt vart och tittat på en racingnightprowler skrev:Ska inte detta ligga i 2takt cross/sm överiga disskussioner?Harrre skrev:Hejsan allihopa! Ska snart köpa moped och hittills vet jag att Derbis mopeder har 3kW/4hk så dem bör vara starka(rätta mig om jag har fel)
men själv har jag inte något kort ännu så en kompis (vuxen) provade den. Han tyckte att den kunde haft lite mer hästar sa han, för att han tyckte den var lite slö men han är van med motorcyklar så det kan ju ha något med hans känsla att göra
btw 5,4 hk orginal låter inte trolikt om jag ska vara ärlig
utveckla tack. det där stämmer nämligen inte ett dugg, du snackar skit.david96 skrev:men AM6 trimmade går bättre en Derbi trimmade de vet jag iallafall
för haft båda och och jag och min kompis hade samma setup och min gick bättre även fast hans var bättre instölld så har de alltid vart för mig men beror väl på skciket osv.CaToXXo skrev:utveckla tack. det där stämmer nämligen inte ett dugg, du snackar skit.david96 skrev:men AM6 trimmade går bättre en Derbi trimmade de vet jag iallafall
men som sagt, säg varför du tycker det.
Hur förklarar du att många hypermotorer är Derbi-motorer? att folk som överhuvudtaget trimmar ens skaffar Derbi, om dom skulle gå sämre trimmat?david96 skrev:för haft båda och och jag och min kompis hade samma setup och min gick bättre även fast hans var bättre instölld så har de alltid vart för mig men beror väl på skciket osv.CaToXXo skrev:utveckla tack. det där stämmer nämligen inte ett dugg, du snackar skit.david96 skrev:men AM6 trimmade går bättre en Derbi trimmade de vet jag iallafall
läs ovanHarrre skrev:Och när du säger att det inte stämmer ett dug, kan du då utveckla det tack?CaToXXo skrev:utveckla tack. det där stämmer nämligen inte ett dugg, du snackar skit.david96 skrev:men AM6 trimmade går bättre en Derbi trimmade de vet jag iallafall