Motorhispania ryz avgasör problem...

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
happyclappy
Elmoped

Motorhispania ryz avgasör problem...

Inlägg av happyclappy »

Hejsan! :)

Nu är det så att jag börjar bli riktigt trött på skrothögen jag har hemma..:)
Jag har en Motorhispania ryz 05 som från början gick som en klocka!
Efter en vecka körning så börjar den sega ner sig acca riktigt dåligt och kommer knappt upp i nån topfart (original) ja rensade avgasröret sen gick din riktigt bra igen sen efter en vecka senare samma problem...jag har hållit på så här 3 - 4 gånger rensat avgasröret den går jätte bra direkt efter man rensat röret sen desto mer ja kör desto segare blir den...behöver hjälp snabbt innan jag slänger den på tippen..:)

Obs det är inte att ja kör för fet blandning..:) vet inte om den sotar igen men kan inte tänka mig att den sotar igen på en vecka med normal körning..

//MVH Happyclappy.
Dont Worry Be Happy.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Har du alla strypningar kvar i röret? Låter väldigt märkligt att den skulle sota igen så jävla fort ja, men det verkar inte bättre...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
happyclappy
Elmoped

Inlägg av happyclappy »

Jag har inte gjort nått men jag tror killen innan mig hade filat några centimeter på pluggen kan det vara det att ja måste ha större mynstycke då?
Dont Worry Be Happy.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Nej, röret sotar inte igen av att köra med för litet munstycke.
Exakt hur gör du när du "rensar röret"?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
happyclappy
Elmoped

Inlägg av happyclappy »

Första gången jag rensade hällde jag i kaustiksoda och lät det stå över natten sen skölde rent det. Sen dom andra gångarna tog jag maskinmedel och lät det stå i 30 min sen sköllde men det kan ju inte bero hur jag rensar det för de det kommer tillbaka sen.
Dont Worry Be Happy.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Nejnej, det beror inte på hur du rensar röret, tänkte bara se hur du gjorde, så du inte gjorde helt fel.
Vilken färg har tändstiftet?

Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

CaToXXo skrev:Nejnej, det beror inte på hur du rensar röret, tänkte bara se hur du gjorde, så du inte gjorde helt fel.
Vilken färg har tändstiftet?
kör i gång den och kör lite och skruva sedan loss tändstiftet och kolla vilket färg den har, ska vara typ oboy brunt
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Hur går han om du kör på halvgas ? Känns det som den ska dö på fullgas? Kan du lägga upp en film?:)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
happyclappy
Elmoped

Inlägg av happyclappy »

Ska kolla på tändstiftet när jag kommer hem :) ja den dör faktiskt på fullgas i början vad beror det på och hur kan jag fixa det? :)
Dont Worry Be Happy.
happyclappy
Elmoped

Inlägg av happyclappy »

Kollade på tändstiftet den khade inte nån särskilt färg..den känns slm den ska dö på fullgas fast bara i början när den är kall..
Dont Worry Be Happy.
Skriv svar