roppin_96 skrev:asså.. att en moppe blir slöare pga "effekt rör".. de går inte ihop -,-
Men helt ärligt, tror du att en moppe går som en dröm bara för att du sätter på ett effektrör..? Det finns en anledning till att original rör går bra till original fjädrar, vikter m.m. Ett original rör är lågvarvigt, och därav är fjädrarna någrant ditsatta med det varvtal kopplingen ska greppa, samt med de vikter som den går bäst.
Nu till effektrör, ett effektrör är högvarvigare vad du än gör, vilket rör det än är. Därav kan du inte bara sätta på ett och tro att kopplingen ska greppa vid det rörets varvtal, alltså måste du sätta i andra fjädrar som slår in då rörets effekt kommer, samma sak med vikterna, när de ska slå ut variatorn. Som jag säger, i med lättare vikter och hårdare fjädrar så kommer ditt problem vara löst, om du inte lyssnar på oss så kommer jag inte ta min tid mer att hjälpa dig för ingenting.
Du måste ställa in mopeden när du satt på effektrör, jag känner ingen som kunnat sätta på ett rör utan att behöva sätta på större munstycke, byta vikter, fjädrar eller vad det nu är. Snälla du, lyssna vad vi har att komma med

Eftersom att detta effektröret du nu har, är högvarvigare, dvs effekten kommer senare än vad original röret gör, så måste du i med hårdare fjädrar ( du kommer då närmare det varvtal kopplingen ska greppa ).
EDIT: Varför den drar segt i början är pga att kopplingen greppar tidigare än när rörets effekt kommer.