Och om jag kan köra det har ni nått tips på hur man ska gasa och växla då

Det är en Derbi Drd Racing 07 med:
50sport
helt avstrypt
sportluftfilter
17.5mm fögg
Snabba svar uppskattas då jag bara kan få skjuts dit om typ 1timme

Ang detta så är det väl bara att sparka i 2an från friläge och rulla igång den, eller är det inte bra? för så brukar jag göra ibland...bensinskalle skrev: Start däremot är en annan femma. Du får kicka igång den, sedan får du rulla igång den och hoppa på och skicka i ettan i farten. Stanna är också lite problematiskt. Antingen får du försöka lirka i neutralen eller så får du stänga motorn helt enkelt.
Ah jo de går ju förstås att springa igång den direktCaToXXo skrev:Ang detta så är det väl bara att sparka i 2an från friläge och rulla igång den, eller är det inte bra? för så brukar jag göra ibland...bensinskalle skrev: Start däremot är en annan femma. Du får kicka igång den, sedan får du rulla igång den och hoppa på och skicka i ettan i farten. Stanna är också lite problematiskt. Antingen får du försöka lirka i neutralen eller så får du stänga motorn helt enkelt.utan koppling dvs.
Och att stanna får man väl vrida av tändningen, är lättast så
Ha i friläge, få upp lite fart och sparka i 2an så hoppas den igångGröngöling skrev:Hur ska man springa igång den utan koppling?