Gilera Stalker Ooootroligt svårstartad

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Slitex
Elmoped

Gilera Stalker Ooootroligt svårstartad

Inlägg av Slitex »

Finns massor med trådar om detta men gör ett försök ändå eftersom jag inte kommit fram till något svar..

Har en Gilera stalker med Dell'orto 12mm förgasare som är GRYMT svårstartad, men när den väl startar går den som ett skållat troll, får inte till tomgången heller, den varvar lite av sig själv, men gör 80 blås orginal ostrypt, vad ska jag kolla?? har kollat stiftet (nytt) rengjort förgasaren med mera..
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Kolla Membrande så dom sluter tätt ordentligt:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Slitex
Elmoped

Inlägg av Slitex »

Tror att jag har hittat felet, den tjuvar luft genom vakumanslutningen, jag har bytt bensinkran hur gör jag för att fimpa vakumanslutningen på dell'orto:n ?? jag kör med blanda-i-tanken principen med oljan, kan jag sammankoppla olje-vakumanslutningarna?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

va ? tjuvar den tjuvluft uppe vid vakuumpupmpen ? de ska itne göra så den startar. fall du bytter ut till en bensinkran så får du plugga för hålet på förgasaren ? och fall du atr bort vakumanslutningen på tanken så kommer de inte någon bensin fall du itne byter till bensinkran.
ja du kan sätta en slang mellan olje och vakum anslutningarna så går de bara runt där
men kolla membranen och se fall dom är i bra skick.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Slitex
Elmoped

Inlägg av Slitex »

david96 skrev:va ? tjuvar den tjuvluft uppe vid vakuumpupmpen ? de ska itne göra så den startar. fall du bytter ut till en bensinkran så får du plugga för hålet på förgasaren ? och fall du atr bort vakumanslutningen på tanken så kommer de inte någon bensin fall du itne byter till bensinkran.
ja du kan sätta en slang mellan olje och vakum anslutningarna så går de bara runt där
men kolla membranen och se fall dom är i bra skick.

Jag ska förklara. jag har nyss bytt kranen, till en utan vakum, så då satte jag en slang med en skruv i, som jag sen upptäckte tjuvade luft, så nu har jag limmat i en plugg och ska testa, men blir det samma effekt när man kopplar vakum.olja på förgasaren??

den tjuvar luft när man ska starta för det tar LÄNGE innan det kommer bensin in i cylindern.. plus att den "tomvarvar" på tomgång (tunnblandning)
Skriv svar