Roxxen96 skrev:Krutponken skrev:D.aronsson96 skrev:Tjenare Har försökt få tag på ostrypt cdi till min dt men har inte lyckats hitta någon som ska passa vill ej bora min cdi men köper gäran borrad
Gå på svenskalektionerna och lär dig lite grammatik
Snälla sluta upp med att påpeka andras grammatik, man kan ha dyslexi, skrivsvårigheter eller vadsomhelst. Acceptera det, det han skrev var fullt förståeligt och man ska acceptera att alla inte är den bästa på att skriva eller kanske har dyslexi. Så inga mer sånna kommentarer tack.
håller med! alla mina kompisar och andra folk jag känner har dyselexi men varför sak man klaga när de inte kan rå för det? tänk lite innan du skriver igen!
men OT igen
köp den som Yamaha2pwn länkade innan!
[spoiler]
Malossi Ostrypt CDI / ECU - Få bort varvtalsbegränsningen!
Info:
Den ständiga utvecklingen av elektronik i dagens fordon har lett till att Malossi tagit fram ett eget sortiment av CDI-, ECUboxar och tändspolar. Med hjälp av dessa boxar kan man få ut maximal prestanda ur fordonet
De är framtagna med den senaste teknologin och noggrant testade på de fordonen som de är tänkta att användas till. Långa tester i både bromsbänk samt på racebanan har gjorts och man har sedan anpassat dem så att de kan brukas både på gatan samt vid racing.
Malossi har även lagt ner mycket arbete för att göra det så enkelt som möjligt att installera dessa boxar och sett till att man kan använda sig av originalkopplingarna. Koppla helt enkelt bara ur sladdarna ur originalet och sätt in dem i din nya box från Malossi.
OBS!! Denna ostrypta Malossi CDI / ECU är framtagen för att vara ett utbyte till det strypta originalet om dess inkopplingen inte stämmer överens till 100% mot originalet installera den då inte. OBS!!
När man monterat denna box från Malossi så tar man bort strypningen som ofta finns i oriignal CDI´n. Man får därav tillgång till motorns fulla kraft samt vridmoment och tack vare teknologin som finns i Malossi´s CDI / ECU box så ser den till att leverera en kraftig gnista på 35´000 --> 50´000volt vid varvtal ända upp till 20´000rpm.
Du kan tack vare två olika mappningar antingen välja att köra helt utan någon begränsning av varvtalet eller så kan du använda den inbyggda varvtalsbegränsaren som gör att topphastigheten hamnar på 50km/h.
Vid leverans är CDI / ECU boxen ställd i "standardläge" och anpassad för Yamaha TZR. Om man monterar CDI / ECU boxen på ett annat fordon så är det viktigt att man programmerar om boxen, detta är en enkel procedur och instruktioner om detta medföljer i den bifogade instruktionsboken.
OBS!! Originalhastighetsmätaren visar en maxhastighet på 90km/h, hastigheter över 90km/h kommer att visas som 90km/h.
Passar endast Euro 2 modeller utan startspärr tex :
Yamaha :
DT50R (Euro 2) 2007 -->
DT50X (Euro 2) 2007 -->
TZR (Euro 2) 2007 -->[/spoiler]
står att den passar från 07 och frammåt
