Sida 1 av 1

måste växla väldigt väldigt fort!

Postat: 7 maj 2012, 21:09
av michaelericsson
nu har jag fixat problemet jag hade innan, men som alltid så kom det ett nytt!
jag satte på Hebo tobarro rör, har sportluftfilter 102 munstycke(ska minska senare, de var de ända jag hade hemma) 13/62 , problemet är att jag måste växla fruktansvärt fort!den varvar väldigt väldigt mycke! riktigt jävla jobbigt, den får ju ingen fart känns de som, o jobbigt o växla så jääävla fort! någon som vet vad problemet kan vara? Tack på förhand! :)

Re: måste växla väldigt väldigt fort!

Postat: 7 maj 2012, 21:11
av Trollmor
michaelericsson skrev:nu har jag fixat problemet jag hade innan, men som alltid så kom det ett nytt!
jag satte på Hebo tobarro rör, har sportluftfilter 102 munstycke(ska minska senare, de var de ända jag hade hemma) 13/62 , problemet är att jag måste växla fruktansvärt fort! den varvar helt enkelt inte ut! riktigt jävla jobbigt, den får ju ingen fart känns de som, o jobbigt o växla så jääävla fort! någon som vet vad problemet kan vara? Tack på förhand! :)
Om du inte kan varva ut så växlar du väl inte fort?
Med den setupen måste det väl vara tvärt om, att den varvar ur alldeles för lätt? Så att du måste växla med väldigt korta intervaller?

Postat: 7 maj 2012, 21:16
av michaelericsson
ahh förlåt snurra till det ! exakt så som du skrev, måste växla med väldigt korta intervaller, har mätare , o tog typ 2 sekunder för den o komma till max! om du förstår vad jag menar?

Postat: 7 maj 2012, 21:22
av Hebbe
michaelericsson skrev:ahh förlåt snurra till det ! exakt så som du skrev, måste växla med väldigt korta intervaller, har mätare , o tog typ 2 sekunder för den o komma till max! om du förstår vad jag menar?
Dreva den 13-53

Postat: 7 maj 2012, 21:24
av michaelericsson
det gör så jag får sämre axx o bättre toppfart eller?

Postat: 7 maj 2012, 21:29
av Z-K
det sägs vara den bästa drevningen för bra axx å bra toppfart.

Postat: 7 maj 2012, 21:29
av Axel
michaelericsson skrev:det gör så jag får sämre axx o bättre toppfart eller?
Både och vill jag säga. Du får toppfart och axx.
Ju längre du kan dra ut på en växel = ju snabbare går det, typ. Sålänge de orkar varva ut så är det perfekt å både axx och toppfarts syn. :)

Postat: 7 maj 2012, 21:32
av michaelericsson
tack allihopa! ska pröva o se om det hjälper! :)
någon som vet om man måste beställa hem? eller kan man gå till någon moppe butik som har de inne hela tiden?
420 ska de va ! :)

Postat: 7 maj 2012, 22:25
av meckARN96
Du kommer få betydligt bättre axx än vad du har nu också, eftersom du kommer kunna gasa mer än vad du växlar ;) jag kör 12-53 och det går utmärkt ^^ men skulle vilja ha lite tyngre :P kör på 13-53, lite beroende på setup på resten av moppen :)

Edit: sorry såg att du hade skrivit setup visst :P 13-53 blir jättebra :)

Postat: 7 maj 2012, 22:45
av PK
så det är som att den varvar upp skitsnabbt utan att du kommer upp i fart?

då drevar du den lite trögare helt enkelt.

Postat: 7 maj 2012, 22:51
av sliderjoel
jag hade exakt samma setup på min, dock med 13 62 eller nå, den gjorde upp mot 95, vart uppe i 100 några ggr med, dock känns de som att 1an inte finns för att den är så kort ;) men dreva om den så kommer den gå så in i helvete

Postat: 7 maj 2012, 23:10
av david96
sliderjoel skrev:jag hade exakt samma setup på min, dock med 13 62 eller nå, den gjorde upp mot 95, vart uppe i 100 några ggr med, dock känns de som att 1an inte finns för att den är så kort ;) men dreva om den så kommer den gå så in i helvete
Visa mig en moppe som går hundra med bara rör och dom drev så lovar jag dig att du får allt jag äger^^
Är helt omöjligt högst 80

Postat: 8 maj 2012, 08:28
av derbiofc
Cpi har väl 11 taggat i fram original? Låter ju som att den borde varva sönder då :roll: