Jag tog en tur med moppen, har märkt att kopplingen börja ge sig (fjädrar å lammeler) Men nu är det så att det är extremt lätt att trycka in kopplingshandtaget! Är det dåliga fjädrar då?
CaToXXo skrev:Hur märker du att kopplingen börjar ge sig? Och ja det är mjuka fjädrar då.
den kanske börjar slira på högavarvtal?
varvar fast driver inte lika bra
Jo jag vet vad som händer när kopplingen slirar, frågade bara så inte ts mena nån helt annak sak
Okaj! tack för svaret! Jag märker det då jag ligger på höga varv å sedan växlar, då går den inte ner i varv, den stannar ett tag på dem höga varven och sedan går den i varv. Så går den bra på ganska låga varv, men sedan när jag axxar då beter den sig lite skumt när jag kommer upp i dem höga varven!
david96 skrev:
den kanske börjar slira på högavarvtal?
varvar fast driver inte lika bra
Jo jag vet vad som händer när kopplingen slirar, frågade bara så inte ts mena nån helt annak sak
Okaj! tack för svaret! Jag märker det då jag ligger på höga varv å sedan växlar, då går den inte ner i varv, den stannar ett tag på dem höga varven och sedan går den i varv. Så går den bra på ganska låga varv, men sedan när jag axxar då beter den sig lite skumt när jag kommer upp i dem höga varven!
Det har väl ändå inte med kopplingen att göra...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:
Det har väl ändå inte med kopplingen att göra...
Jag trodde lammeller å kopplingsfjädrar har med kopplingen å göra? Var kan det vara som orsaker det problemet annars?