Aerox startar ej

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Aerox startar ej

Inlägg av tompa221 »

Nu är det så att min Aerox 02 startar inte. jag hade precis satt på fläktkåpan till cylindern (om gjord till luftkyld) sen så tog jag en tur och märkte att den gasa själv så jag åkte hem, sen skulle jag bara gå in och äta, kom tillbaks och nu startar den fan inte. Efter att man har kickat 10 gånger typ så slutar kicken att åka upp igen, efter 20 kickar stannar den längst ner om man måste dra upp den, har kickat som satan men den vill bara inte starta vad kan felet vara?
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Min kick var också helt stumm när min roxx skar, dock konstigt att det inte hände något, utan du bara stängde av och gick in och åt, sedan starta den inte, så borde inte ha skurit. Men ändå låter inte som något roligt. Ta av cylindern och titta, så kommer säkert hela skiten vara skuren. Nej jag är inte oseriös, hade precis samma symptom när min roxx skar, tittade allting, luftfilter, luftbox, rengjorde förgasare, filter, kollade membran + läppar, testade startgas, kolla allting. Sen så återstod cylinder kvar, monterade av den, det första jag såg var ett fett jack i kolven, sen kom cylindern av, flera feta jack i den också. Var bara att pusta ut och beställa en ny cylinder. Kolla allting du tror det kan vara, fögg, filter, membran osv. Allting får du titta igenom, om det inte funkar, cylindern får du nog ta av då.. Men gör allting annat först innan du grejar med cylindern. Hoppas du fixar det! :roll:

Att den gasa av sig själv kan ha berott på att du monterat trotteln fel, eller att gasvajern hängt sig. Du pillade inge med förgasaren eller något eller? Gasvajern?

TITTA ALLTING ANNAT INNAN DU PILLAR MED cylindern SÅ DU INTE GÖR DET I ONÖDAN!'

EDIT: Märkte nu att du bodde i partille, jag bor i Landvetter så kan kanske komma och hjälpa dig och titta på den? Gör det gratis så oroa dig inte för det ;)

EDIT 2: Som pimpim säger så var min kick samma sak, jag tog av varenda jävla del utav kicken, fjäder, drev osv, rengjorde allting i minsta detalj, satte tillbaka, smörjde upp ordentligt och kicken funkade som en dröm.

Har du gnista? Komp? Får den bensin? Har du bensin?
Senast redigerad av Roxxen96 den 7 maj 2012, 17:48, redigerad totalt 4 gång.
PimPim
Elmoped

Inlägg av PimPim »

När du berättar om att din kick "fastnar" eller bakfjädringen är kass så har jag också haft samma problem, kickdrevet eller kickfjädringen är förmodligen kass, tror inte det har med resten av mopeden att göra. När min cylinder skar så kunde jag inte kicka över huvud taget. Men kolla din fjädring (sitter i variatorkåpan)..
Sen angående varför den inte startar vet jag faktiskt inte, det Roxxen96 skriver kan stämma, men kolla också så ingen luft läcker in och om soppan går ner (choke) ! :)
Letar efter 30 moped, ej över 5000. Kontakt via E-Mail!
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

Roxxen96 skrev:Min kick var också helt stumm när min roxx skar, dock konstigt att det inte hände något, utan du bara stängde av och gick in och åt, sedan starta den inte, så borde inte ha skurit. Men ändå låter inte som något roligt. Ta av cylindern och titta, så kommer säkert hela skiten vara skuren. Nej jag är inte oseriös, hade precis samma symptom när min roxx skar, tittade allting, luftfilter, luftbox, rengjorde förgasare, filter, kollade membran + läppar, testade startgas, kolla allting. Sen så återstod cylinder kvar, monterade av den, det första jag såg var ett fett jack i kolven, sen kom cylindern av, flera feta jack i den också. Var bara att pusta ut och beställa en ny cylinder. Kolla allting du tror det kan vara, fögg, filter, membran osv. Allting får du titta igenom, om det inte funkar, cylindern får du nog ta av då.. Men gör allting annat först innan du grejar med cylindern. Hoppas du fixar det! :roll:

Att den gasa av sig själv kan ha berott på att du monterat trotteln fel, eller att gasvajern hängt sig. Du pillade inge med förgasaren eller något eller? Gasvajern?

TITTA ALLTING ANNAT INNAN DU PILLAR MED cylindern SÅ DU INTE GÖR DET I ONÖDAN!'

EDIT: Märkte nu att du bodde i partille, jag bor i Landvetter så kan kanske komma och hjälpa dig och titta på den? Gör det gratis så oroa dig inte för det ;)

EDIT 2: Som pimpim säger så var min kick samma sak, jag tog av varenda jävla del utav kicken, fjäder, drev osv, rengjorde allting i minsta detalj, satte tillbaka, smörjde upp ordentligt och kicken funkade som en dröm.

Har du gnista? Komp? Får den bensin? Har du bensin?
Har lite svårt att få in någon bensin i cylindern när den ligger ner oså, men jag har gnista, fast nu stannar kicken helt när jag kickar. Men det låter annorlunda nu när jag kickar typ lite blöddrigt. men ska kolla mer på den imorn.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Skriv svar