Jag har en cpi oliver city -11 som jag ska trimma lite

Stage6 - Avgassystem (Pro Replica)
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Hård) (Röd - Hård)
Naraku - CDI (ostrypt)
Vissa säger att 3,5g vikter är bra, är det bra för en cpi?Jontaan skrev:Tjena!
Jag har en cpi oliver city -11 som jag ska trimma liteJag undrar vad jag ska ha för vikter och munstycke (Mitt original munstycke har storlek 46) om jag har denna setup:
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica)
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Hård) (Röd - Hård)
Naraku - CDI (ostrypt)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Jag har ett Stage 6 pro replica på nu med 52 munstycke, Det går långsamt upp till 15-20km/h sen drar den upp till 45, sen går den inte nå snabbare, även om jag kör i nedförsbackeBerr-a skrev:på min cpi oliver city hade jag rör och andra vikter (cpi's orginal CDI är ostrypt) och annat munstycke och den gick jäkligt bra!
Cdin är strypt!Berr-a skrev:på min cpi oliver city hade jag rör och andra vikter (cpi's orginal CDI är ostrypt) och annat munstycke och den gick jäkligt bra!
Okej! Men gör det någon skillnad på effekten elr så om jag köper:Victorh skrev:Cdin är strypt!Berr-a skrev:på min cpi oliver city hade jag rör och andra vikter (cpi's orginal CDI är ostrypt) och annat munstycke och den gick jäkligt bra!
lägg i ett 80munstycke och pröva tippar 75är rätt till din setup och sedan 4g vikter blir bra
moppen drar iväg skit pga för mjuk tryckfjäder!
Victorh, Berr-a syftade på en eu moppe som har ostrypt CDI. 80 munstycke e ju nästan dubbelt så stort jämnfört med originalet? 4,5g vikter ska de va.Victorh skrev:Cdin är strypt!Berr-a skrev:på min cpi oliver city hade jag rör och andra vikter (cpi's orginal CDI är ostrypt) och annat munstycke och den gick jäkligt bra!
lägg i ett 80munstycke och pröva tippar 75är rätt till din setup och sedan 4g vikter blir bra
moppen drar iväg skit pga för mjuk tryckfjäder!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Nu sa du emot fel person! 2 keewayn med cpi motorer så kan detta har prövat 60-90 munstycken 3-6g vikter strypt och ostrypt cdi 70cc och 50cc så har kunnande i skilnader med denna motor!Piitus96 skrev:Victorh, Berr-a syftade på en eu moppe som har ostrypt CDI. 80 munstycke e ju nästan dubbelt så stort jämnfört med originalet? 4,5g vikter ska de va.Victorh skrev:Cdin är strypt!Berr-a skrev:på min cpi oliver city hade jag rör och andra vikter (cpi's orginal CDI är ostrypt) och annat munstycke och den gick jäkligt bra!
lägg i ett 80munstycke och pröva tippar 75är rätt till din setup och sedan 4g vikter blir bra
moppen drar iväg skit pga för mjuk tryckfjäder!
NEJ. Det är pga för mjuka kopplingsfjädrar, Jontaan testa själv med medium fjädrar eller hårda så ska du se att jag har rätt.Victorh skrev:moppen drar iväg skit pga för mjuk tryckfjäder!Berr-a skrev:på min cpi oliver city hade jag rör och andra vikter (cpi's orginal CDI är ostrypt) och annat munstycke och den gick jäkligt bra!
Han skrev han hade hårda kopplingsfjädrar men han menade beställa!Roxxen96 skrev:NEJ. Det är pga för mjuka kopplingsfjädrar, Jontaan testa själv med medium fjädrar eller hårda så ska du se att jag har rätt.Victorh skrev:moppen drar iväg skit pga för mjuk tryckfjäder!Berr-a skrev:på min cpi oliver city hade jag rör och andra vikter (cpi's orginal CDI är ostrypt) och annat munstycke och den gick jäkligt bra!
Vill inte skapa en onödig disskussion här med dig nu Victorh, men jag är stensäker i detta läget, tryckfjäder behöver man inte rör med det han kör med. Men det kopplingsfjädrarna MÅSTE man röra, annars så slirar den upp till 15-20, exakt vad mitt problem var, och efter någon månad min dumme jävel, så testade jag hårdare och problemet var löst. Så i med hårda fjädrar annars så får du låta det vara som det är. Och varför den bara går 45 kan bero på att variatorringen sitter i? Det är jag inte helt säker på dock.
lite sent ute, men ajg körde med orginal cdi då den är ostrypt, stage 6 pro replica rör, lättare vikter och annat munstycke hade strl 62, och min gick runt 70-80 men hade även som du att fösta sekunderna gå den slött och blöddrigt sen sticker den ivägJontaan skrev:Jag har ett Stage 6 pro replica på nu med 52 munstycke, Det går långsamt upp till 15-20km/h sen drar den upp till 45, sen går den inte nå snabbare, även om jag kör i nedförsbackeBerr-a skrev:på min cpi oliver city hade jag rör och andra vikter (cpi's orginal CDI är ostrypt) och annat munstycke och den gick jäkligt bra!Jag har sett att man ska byta Kopplingsfjädrar om den börjar dra vid 15-20km/h och om den stannar vid 45km/h så ska jag köpa en ny cdi-box. Stämmer det?
(jag har en 30-moppe)
Tryckfjädern på en CPI är inte liten o klen? Berr-a hade en sådan, och den var precis lika normal som på en aerox. o säg nt CPI motor, det är en Minarelli kopiaVictorh skrev:Han skrev han hade hårda kopplingsfjädrar men han menade beställa!Roxxen96 skrev:NEJ. Det är pga för mjuka kopplingsfjädrar, Jontaan testa själv med medium fjädrar eller hårda så ska du se att jag har rätt.Victorh skrev: moppen drar iväg skit pga för mjuk tryckfjäder!
Vill inte skapa en onödig disskussion här med dig nu Victorh, men jag är stensäker i detta läget, tryckfjäder behöver man inte rör med det han kör med. Men det kopplingsfjädrarna MÅSTE man röra, annars så slirar den upp till 15-20, exakt vad mitt problem var, och efter någon månad min dumme jävel, så testade jag hårdare och problemet var löst. Så i med hårda fjädrar annars så får du låta det vara som det är. Och varför den bara går 45 kan bero på att variatorringen sitter i? Det är jag inte helt säker på dock.
Men ja du skall köpa tryckfjäder också för det är den som gör det på Cpi och Keeway Roxxen du skulle börja gapflabba om du såg orginal tryckfjädern för den är så kort och klen....
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
byt upp i munstycke. vet inte hur mycket prova dig framm....Jontaan skrev:Jag har denna setup nu:
Stage 6 pro replica
Hårda Kopplingsfjädrar
Ostryp Cdi-box
(det verkar som att jag inte har ngn v-ring så jag har inte tagit bort nån ring i variatorn)
Jag har nu storlek 48 på munstycket men ska byta till 52, (har 46 orginal)
Men när jag startar moppen första gången när det är kall drar den riktigt bra till 45, men sen när jag har kört max fart en gång går den inte snabbt upp till 45. Den drar iaf vid 25km/h hela tiden, men vad är det som gör att den har bra axx vid början när jag just har startat den? Kan det vara att den får extra mkt bensin i början? Men Jag skulle vilja ha det axx som jag har när den är kall hela tiden!
Ja okejgandih500 skrev:byt upp i munstycke. vet inte hur mycket prova dig framm....Jontaan skrev:Jag har denna setup nu:
Stage 6 pro replica
Hårda Kopplingsfjädrar
Ostryp Cdi-box
(det verkar som att jag inte har ngn v-ring så jag har inte tagit bort nån ring i variatorn)
Jag har nu storlek 48 på munstycket men ska byta till 52, (har 46 orginal)
Men när jag startar moppen första gången när det är kall drar den riktigt bra till 45, men sen när jag har kört max fart en gång går den inte snabbt upp till 45. Den drar iaf vid 25km/h hela tiden, men vad är det som gör att den har bra axx vid början när jag just har startat den? Kan det vara att den får extra mkt bensin i början? Men Jag skulle vilja ha det axx som jag har när den är kall hela tiden!
Det är automatchoken som gör att den går bra kall, så det enda tipset jag kan ge dig är att fixa en manuellchokeJontaan skrev:Ja okejgandih500 skrev:byt upp i munstycke. vet inte hur mycket prova dig framm....Jontaan skrev:Jag har denna setup nu:
Stage 6 pro replica
Hårda Kopplingsfjädrar
Ostryp Cdi-box
(det verkar som att jag inte har ngn v-ring så jag har inte tagit bort nån ring i variatorn)
Jag har nu storlek 48 på munstycket men ska byta till 52, (har 46 orginal)
Men när jag startar moppen första gången när det är kall drar den riktigt bra till 45, men sen när jag har kört max fart en gång går den inte snabbt upp till 45. Den drar iaf vid 25km/h hela tiden, men vad är det som gör att den har bra axx vid början när jag just har startat den? Kan det vara att den får extra mkt bensin i början? Men Jag skulle vilja ha det axx som jag har när den är kall hela tiden!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Jag tror jag kan detta då jag har 2 cpi motorer...Piitus96 skrev:Tryckfjädern på en CPI är inte liten o klen? Berr-a hade en sådan, och den var precis lika normal som på en aerox. o säg nt CPI motor, det är en Minarelli kopiaVictorh skrev:Han skrev han hade hårda kopplingsfjädrar men han menade beställa!Roxxen96 skrev: NEJ. Det är pga för mjuka kopplingsfjädrar, Jontaan testa själv med medium fjädrar eller hårda så ska du se att jag har rätt.
Vill inte skapa en onödig disskussion här med dig nu Victorh, men jag är stensäker i detta läget, tryckfjäder behöver man inte rör med det han kör med. Men det kopplingsfjädrarna MÅSTE man röra, annars så slirar den upp till 15-20, exakt vad mitt problem var, och efter någon månad min dumme jävel, så testade jag hårdare och problemet var löst. Så i med hårda fjädrar annars så får du låta det vara som det är. Och varför den bara går 45 kan bero på att variatorringen sitter i? Det är jag inte helt säker på dock.
Men ja du skall köpa tryckfjäder också för det är den som gör det på Cpi och Keeway Roxxen du skulle börja gapflabba om du såg orginal tryckfjädern för den är så kort och klen....
Är det värt att lägga ut pengar på en ny variator?Victorh skrev:Jag tror jag kan detta då jag har 2 cpi motorer...Piitus96 skrev:Tryckfjädern på en CPI är inte liten o klen? Berr-a hade en sådan, och den var precis lika normal som på en aerox. o säg nt CPI motor, det är en Minarelli kopiaVictorh skrev: Han skrev han hade hårda kopplingsfjädrar men han menade beställa!
Men ja du skall köpa tryckfjäder också för det är den som gör det på Cpi och Keeway Roxxen du skulle börja gapflabba om du såg orginal tryckfjädern för den är så kort och klen....
Tryckfjädern orginal är hälften av en aerox tryckfjäder men den är hårdare och den suger! Senså cdin är strypt och din cpi har inte gått över 70-.- orginal variatorn är strypt att max gå 70 så din gick kanske 65ärliga...
Har med min setup allt bytt utom cdi toppat 68 i gps och på cdin står det cpi. Har talat med importören av cpi och keeway till finland han sa att det var bra om man kommer upp 65 och cdin stryper lite under 10k varv.
Skall du börja påstå något eget nu? Talar efter erfarenhet inte efter internet....
Ok jag ska nog beställa variatorn men ska jag ta den tryckfjädern som förljer med variatorn eller ska jag köpa typ en malossi fjäder?, och vad ska jag ha för hårdhet?Victorh skrev:Variator är lätt värt om du skall ha mera fart och acc gjorde stor skillnad för mig och där får du med tryckfjäder så köp den du baraSedan hårdare kopplingsfjädrar går den som en drömm
Där är org tryckfjäder mot malossis gula!