will3 skrev:Båda är lika olagligt. (om du nu inte har gjort en ombesiktning av mopeden med det godkända effektröret på.)
Rätta mig om jag har fel, haha
nepp, på 30-moped får göra vilka modifieringar man vill, inom rimliga gränser förstås, så länge den inte har mer än 50cc och går fortare än 45 eller om de va 40...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ViktorLundgren skrev:hur hårda tror ni poliserna är?
om min aerox går i 70, fast jag kör vettigt och lungt... tror ni att de kan va snälla och låta mig va?
konstigt formulerat jag vet...
Om dom ligger bakom dig och ser att du kör i 70 km/h så kommer dom stanna dig, GARANTERAT.
Dock om du kanske möter dom när du åker i 70 km/h så kommer dom kanske inte vända om ifall de absolut inte har något att göra.
ostrypt originalrör är olagligt så det sjunger om det. därimot är ett strypt sportrör helt lagligt om det är ce-godkänt.
så vill du köra lagligt och ha en snygg moppe så kör du strypt sportrör. på 30-moppe är det inge besiktningskrav då den ej är reggad över huvud taget. men moppen får ej gå fortare än 30 alltså måste du ha alla andra pluggar kvar.
PK skrev:ostrypt originalrör är olagligt så det sjunger om det. därimot är ett strypt sportrör helt lagligt om det är ce-godkänt.
så vill du köra lagligt och ha en snygg moppe så kör du strypt sportrör. på 30-moppe är det inge besiktningskrav då den ej är reggad över huvud taget. men moppen får ej gå fortare än 30 alltså måste du ha alla andra pluggar kvar.
fortare en 42km/h
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
PK skrev:ostrypt originalrör är olagligt så det sjunger om det. därimot är ett strypt sportrör helt lagligt om det är ce-godkänt.
fortare en 42km/h
30.
Den får inte köras fortare än 30 men den får ha en toppfart på 42!