crossmoppar vilken ska man välja?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Vilken?

beta rr
15
54%
ch racing wsm
11
39%
motorhispania ryz/furia
2
7%

Antal röster: 28

Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

crossmoppar vilken ska man välja?

Inlägg av Hugge66 »

Tjenare nu vare såhär skulle in till yamaha och beställa min slider men då säger dom att dom har nästan precis sålt slut på sitt lager i hela sverige och att det kanske finns någon kvar i stockholm dom skulle kolla men dom trodde iaf inte det....

så nu tänkte jag kör cross och finns några crossmoppar jag tycker om så undrar om jag kunde få lite tips för/nakdelar

dom jag har lite känsla för är:

-ch racing wsm

-beta rr

-motorhispania ryz/furia

om ni säger att jag ska välja tex beta rr så måste ni berätta vrf?

väldigt tacksam för svar :)

mvh hugge66
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Fall du ska köpa ny så köp Derbi Senda drd pro, satan vad dom går och lätt snyggaste moppen när man bytt ut framlampan.
Av dom du valt hade jag nog valt beta, men vad ska du ha den till? Stunta? Elr?:)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Köp en CH Racing de är ju för jävla coola!

Exempel: http://www.blocket.se/kristianstad/Ch_R ... =23_10&w=3
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

david96 skrev:Fall du ska köpa ny så köp Derbi Senda drd pro, satan vad dom går och lätt snyggaste moppen när man bytt ut framlampan.
Av dom du valt hade jag nog valt beta, men vad ska du ha den till? Stunta? Elr?:)
nahh gillar inte Derbi Senda alls vill ha något lite ovanligt man ser inte många som kör runt med ch och beta , tänkte ha det som vanlig moppe kör till stan , kompisar ,stranden trimma lite smått :)
Köp en CH Racing de är ju för jävla coola!

aa gillar ch extremt mycket men vill höra från folk som har/haft någon av domhär mopederna så man får lite info eller vad man ska säga haha :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Då skulle jag tagit betan:)
Men de är ju upp till dig vilken du tycker känns bäst:)
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

david96 skrev:Då skulle jag tagit betan:)
Men de är ju upp till dig vilken du tycker känns bäst:)
aa det som avgör har dock aldrig provat en beta elr ch ;/
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jag har för mig att Mx_Josef hade en CH Racing om du vet vem det är?
Om han nu hade en så såg den väldigt tålig ut då han tappar och slänger i väg den lite hit och dit :)
Så tror dom är rätt bra på det sättet. Dock vet jag inte om dom går så bra original men du skrev ju att du skulle trimma LITE så den borde ändå gå bra :D
En Beta RR har jag hört att dom går bra trimmade och att rätt så många använder dom till stunt som bland annat en i NTS stunts (om dom nu heter så) eller annars Elliot Gröndahl :)
Men tycker du borde ha typ en CH Racing för det är som du säger inte så många som har den så då blir det roligare, sen är dom sjukt snygga också :)
Men om du nu köper en, så har jag bara sagt vad jag tror om dom så du inte klandrar mig för att du köpte den dålig moppe 8)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Ch är lite mer udda. Men du kan ju testa dom g butiken?:)
Är väl AM6 på alla så trim finns de gott om, och ska finnas rätt mycket styling till ch och betan:)
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

rasmusborg skrev:Jag har för mig att Mx_Josef hade en CH Racing om du vet vem det är?
Om han nu hade en så såg den väldigt tålig ut då han tappar och slänger i väg den lite hit och dit :)
Så tror dom är rätt bra på det sättet. Dock vet jag inte om dom går så bra original men du skrev ju att du skulle trimma LITE så den borde ändå gå bra :D
En Beta RR har jag hört att dom går bra trimmade och att rätt så många använder dom till stunt som bland annat en i NTS stunts (om dom nu heter så) eller annars Elliot Gröndahl :)
Men tycker du borde ha typ en CH Racing för det är som du säger inte så många som har den så då blir det roligare, sen är dom sjukt snygga också :)
Men om du nu köper en, så har jag bara sagt vad jag tror om dom så du inte klandrar mig för att du köpte den dålig moppe 8)
haha jo jag vet vem josef lite därifrån man fick insperation till en ch men som sagt måste prova först :) och tack för ditt svar :D
korvpatrick
Elmoped

Inlägg av korvpatrick »

Gröngöling skrev:Köp en CH Racing de är ju för jävla coola!

Jag känner han irl den killen som säljer den ch racingen han köpte den för 7500kr bara för 2 veckor sedan den går faktiskt ganska bra den är bara opluggad och kan väll toppa 70-75km/h ärliga ett minus med den moppen är bara att det är ett hål i avgasröret där den går in till cylindern sen är lampkåpan solblekt för han har haft ett klistermärke där sedan tagit väck det :)
fluffen
Elmoped

Inlägg av fluffen »

DRD Racing eller DRD Pro

Snyggaste som finns och satans jävla acceleration original :)
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

tack för alla svar men fick ett samtal från yamaha att dom hitta en men tack ändån för er tid :)

mvh hugge66
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Hugge66 skrev:tack för alla svar men fick ett samtal från yamaha att dom hitta en men tack ändån för er tid :)

mvh hugge66
Köp inte en jävla slider, fifan vad du kommer ångra dig. Särskilt inte en ny...

Köp en ch istället.

Beta:n är skitliten och ser klen. De är väl lite ovanliga men där tar väl fördelarna slut.

Furia? Nej herregud... Ser ju krockskadad ut.

Ch? JA. Grymt fint chassi, stadig ram. Tror till och med att de kör samma ram på 125:ans ch. Klart det bästa valet. Den ser överlägset bäst ut.

Alla har ju dock samma motor så de är ju skitsamma.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

bensinskalle skrev:
Hugge66 skrev:tack för alla svar men fick ett samtal från yamaha att dom hitta en men tack ändån för er tid :)

mvh hugge66
Köp inte en jävla slider, fifan vad du kommer ångra dig. Särskilt inte en ny...

Köp en ch istället.

Beta:n är skitliten och ser klen. De är väl lite ovanliga men där tar väl fördelarna slut.

Furia? Nej herregud... Ser ju krockskadad ut.

Ch? JA. Grymt fint chassi, stadig ram. Tror till och med att de kör samma ram på 125:ans ch. Klart det bästa valet. Den ser överlägset bäst ut.

Alla har ju dock samma motor så de är ju skitsamma.

får gör dig besviken med att den är redan betalad och påväg hit ;/ men om inte hade dt blivit en ch :)
Skriv svar