Och jag kan säga er, att efter alla gånger jag har gått igenom hela moppen så kan jag säga att RYKTEN inte alltid har rätt. Så jag gjorde denna tråd för visa er att det inte finns något "AM7" motor och inte en elektronisk styrd förgasare på Power up modellen.
Så.. när jag köpte min Power up så ville jag såklart trimma.. Så jag drog pluggen ur mitt Tk rör på direkten, och inte gick den så mycket bättre för det. Den toppade runt 62 km/h. *Pga att den är elstrypt på något sätt jag inte förstår* Så jag köpte ett gammalt tändsystem från en DT och kopplade in det. Resultat = GÅR SOM FAN, toppade 81 km/h med urpluggat Tk rör, uppmätt med bil.
Sen så började jag googla runt angående min moppe och fann massor med trådar om att Power up modellen har tydligen "Sveriges starkaste motor original", och rykten om att "Den moppen går inte att trimma".
Och vid den tiden hade jag redan plockat ner hela motorn, och visste att redan då att det var en helt vanlig AM6 motor. Med en vanlig förgasare.

En helt vanlig förgasare. Har även gått igenom alla sladdar vid förgasaren och ingen elektronik där inte.
Så finns verkligen "AM7" motorn?
Och prata inte om saker ni inte vet något om.