Sida 1 av 1
50cc sport eller 70cc
Postat: 21 april 2012, 21:12
av Wire booi_:D
Tja! hade tänkt köpa 50cc sport men undrar om det ens är lönt, jag har dragit pluggen och V-ringen och den gör ung 70 men undrar om 50cc sport ger någon ökad effekt för det finns en strypning i mynningen till min orginal cylinder.
Eller är 70cc bättre för det kostar ju typ lika mycket...
(Jag föredrar 50cc sport före 70cc)
Postat: 21 april 2012, 21:13
av Demuz
70cc är ju betydligt mer prisvärt om man vill ha lite vrid men det är ju din moped och du som bestämmer

Postat: 21 april 2012, 21:14
av Wire booi_:D
demmuus95 skrev:70cc är ju betydligt mer prisvärt om man vill ha lite vrid men det är ju din moped och du som bestämmer

Men hur hög effektökning kan jag räkna med om jag fixar 50cc sport med den "setupen" jag har...?
Postat: 21 april 2012, 21:17
av GuZt4v
Wire booi_:D skrev:demmuus95 skrev:70cc är ju betydligt mer prisvärt om man vill ha lite vrid men det är ju din moped och du som bestämmer

Men hur hög effektökning kan jag räkna med om jag fixar 50cc sport med den "setupen" jag har...?
beror ju på

du kan ju köpa en orginal o porta den så man kan välja hur den ska bete sig lite men det hade varit bättre med ett effektrör till din innan man köper 70cc iaf

Postat: 21 april 2012, 21:21
av Wire booi_:D
GuZt4v skrev:Wire booi_:D skrev:demmuus95 skrev:70cc är ju betydligt mer prisvärt om man vill ha lite vrid men det är ju din moped och du som bestämmer

Men hur hög effektökning kan jag räkna med om jag fixar 50cc sport med den "setupen" jag har...?
beror ju på

du kan ju köpa en orginal o porta den så man kan välja hur den ska bete sig lite men det hade varit bättre med ett effektrör till din innan man köper 70cc iaf

Aa, tyvärr är inte ett effektrör ett alternativ just nu

men jag vet inte om detta stämmer eller jag fått någon konstig idé men det KÄNNS som att 50 cc sport är bättre med orginal urpluggad och 70cc med ett effektrör... Stämmer det eller?
Postat: 21 april 2012, 21:25
av bensinskalle
Wire booi_:D skrev:GuZt4v skrev:Wire booi_:D skrev:
Men hur hög effektökning kan jag räkna med om jag fixar 50cc sport med den "setupen" jag har...?
beror ju på

du kan ju köpa en orginal o porta den så man kan välja hur den ska bete sig lite men det hade varit bättre med ett effektrör till din innan man köper 70cc iaf

Aa, tyvärr är inte ett effektrör ett alternativ just nu

men jag vet inte om detta stämmer eller jag fått någon konstig idé men det KÄNNS som att 50 cc sport är bättre med orginal urpluggad och 70cc med ett effektrör... Stämmer det eller?
Nja, egentligen inte. En 50cc sport är i princip precis som en originalcylinder. Effektskillnaden är minimal, typ bortkastade pengar.
En 70cc fungerar till "urpluggat" original, brukar fungera riktigt bra faktiskt och ge gosigt vrid. Men många tror att röret är urpluggat om man plockar bort pluggen i mynningen, men de sitter fortfarande blindrör och oftast katalysator kvar, så hur ditt rör ser ut är ju en annan femma. Men oavsett så kommer du får ut mer av 70cc.
Postat: 21 april 2012, 21:26
av Nutbreaker
70cc får du ut så sjukt mycke mer för pengarna med.. men det beror också på vilken cylinder man pratar om

Postat: 21 april 2012, 21:38
av Wire booi_:D
bensinskalle skrev:Wire booi_:D skrev:GuZt4v skrev:
beror ju på

du kan ju köpa en orginal o porta den så man kan välja hur den ska bete sig lite men det hade varit bättre med ett effektrör till din innan man köper 70cc iaf

Aa, tyvärr är inte ett effektrör ett alternativ just nu

men jag vet inte om detta stämmer eller jag fått någon konstig idé men det KÄNNS som att 50 cc sport är bättre med orginal urpluggad och 70cc med ett effektrör... Stämmer det eller?
Nja, egentligen inte. En 50cc sport är i princip precis som en originalcylinder. Effektskillnaden är minimal, typ bortkastade pengar.
En 70cc fungerar till "urpluggat" original, brukar fungera riktigt bra faktiskt och ge gosigt vrid. Men många tror att röret är urpluggat om man plockar bort pluggen i mynningen, men de sitter fortfarande blindrör och oftast katalysator kvar, så hur ditt rör ser ut är ju en annan femma. Men oavsett så kommer du får ut mer av 70cc.
Jag har endast tagit bort en strypning i kröken på mitt rör, Så om jag skulle vilja fixa en 70cc bara sådär utan ngt mer hade det funkat?
Postat: 21 april 2012, 23:15
av Wire booi_:D
Har en annan fråga med... Hittade min EL-scooter i förrådet idag och det satt en röd diod remsa i rött plast runt den som lyste när man starta den och tänkte den kan jag väl ha på moppen!?
Så jag plockade bort den kopplade ur den och så var det 3 små sladdar som leder till en kontakt som man sedan pluggar i EL-skotern, det var en röd, en blå och en svart sladd undrar bara hur jag ska koppla den till batteriet eller om det ens går att utföra
Postat: 28 april 2012, 02:23
av pojkvasker
Wire booi_:D skrev:Har en annan fråga med... Hittade min EL-scooter i förrådet idag och det satt en röd diod remsa i rött plast runt den som lyste när man starta den och tänkte den kan jag väl ha på moppen!?
Så jag plockade bort den kopplade ur den och så var det 3 små sladdar som leder till en kontakt som man sedan pluggar i EL-skotern, det var en röd, en blå och en svart sladd undrar bara hur jag ska koppla den till batteriet eller om det ens går att utföra
det skulle jag knappast tro... och om det går på något sätt att koppla i dom där tre sladdarna så tror jag heller inte att det skulle funka
Postat: 28 april 2012, 08:50
av streamjr
pojkvasker skrev:Wire booi_:D skrev:Har en annan fråga med... Hittade min EL-scooter i förrådet idag och det satt en röd diod remsa i rött plast runt den som lyste när man starta den och tänkte den kan jag väl ha på moppen!?
Så jag plockade bort den kopplade ur den och så var det 3 små sladdar som leder till en kontakt som man sedan pluggar i EL-skotern, det var en röd, en blå och en svart sladd undrar bara hur jag ska koppla den till batteriet eller om det ens går att utföra
det skulle jag knappast tro... och om det går på något sätt att koppla i dom där tre sladdarna så tror jag heller inte att det skulle funka
prova dig fram men svart är alltid jord
