Jo dom kan nog mycket väl kolla efter så det sitter dubbla lådor på den.
sen vad du ska säga vet jag inte riktigt men var trevlig mot dom så är chansen större att du kommer undan med en varning eller nått!
dom letar upp varvreggen och kopplar ur den och om dom inte hittar den provkör dom den då märker dom att den inte varavar så mkt den ska då åker du på 1500 kr i böter och om bess på traktorn och kanske indraget lämp. Självklart kryper de under och kollar om du har dubbla växellådor det e ju en a-traktor.
dom letar upp varvreggen och kopplar ur den och om dom inte hittar den provkör dom den då märker dom att den inte varavar så mkt den ska då åker du på 1500 kr i böter och om bess på traktorn och kanske indraget lämp. Självklart kryper de under och kollar om du har dubbla växellådor det e ju en a-traktor.
Får ju lämna in han om jag torskar , och det är inte det farligaste , har ju ingen ryckspärr eller något (troligen svetsspärr) drar ju runt 3 L milen om den går helt lagligt så vafan
vid flygande låter dom dig först starta epan och trycka plattan i mattan och då hör dom ju direkt om du har varvregg, när dom hört de kopplar dom bort allt som inte måste sitta på tändspolen och testar igen och då lär den ju garanterat varva och sen kryper dom under och du är körd
då lyfter dom på fördelar locket och kollar. blödder rotor spärrar vid 4-5000 och inte 2500
som sagt poliser är inte dumma och flera av dom har åkt traktor själv.
Förstår det Men det är inte många som har dubbel , vanlig poliskontroll så kollar de säkert bara hastigheten varvreg är väl inte olagligt ? Man får hävda att man inte vet något om epa och så
samme1 skrev:Förstår det Men det är inte många som har dubbel , vanlig poliskontroll så kollar de säkert bara hastigheten varvreg är väl inte olagligt ? Man får hävda att man inte vet något om epa och så
varvregg är inte en giltig strypning då den är för lätt att ta bort så polisen drar bara bort kabeln innan dom prov kör.
det är din skyldighet att traktorn är laglig så det hjälper inte att säga att man trodde den var det.
samme1 skrev:Jag undrar vad de kollar på flygande besiktning av en a-traktor?
Har enkellåda och varvreg som sitter gömd , så den varvar ca 2500 varv.
Den går i ca 32kmh , tror ni de kryper under och kollar efter?
Varvregen stryper ju mycket mer än den får men vad ska jag säga om de frågar efter varvtalsregulator , och var den sitter?
gör som min kompis gjorde.
köp en till låda och ta ut innehållet och ta nån stång eller nåt för att föra över kraften
Bara riktigt korkat och ha en TOM växellåda, så det ser ut som man har dubbla växellådor.
Ni vet väl att även polisen har öron? De HÖR att den kommer varva för lite!
Bättre och ha dubbla växellådor med s.k cronerspärr,
alt. växla på bägge (så man har i 4an på bakre, och när polisen kommer lägger man i 1an på bakre).
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
Har enkellåda och varvreg som sitter gömd , så den varvar ca 2500 varv.
Den går i ca 32kmh , tror ni de kryper under och kollar efter?
Varvregen stryper ju mycket mer än den får men vad ska jag säga om de frågar efter varvtalsregulator , och var den sitter?
gör som min kompis gjorde.
köp en till låda och ta ut innehållet och ta nån stång eller nåt för att föra över kraften
Bara riktigt korkat och ha en TOM växellåda, så det ser ut som man har dubbla växellådor.
Ni vet väl att även polisen har öron? De HÖR att den kommer varva för lite!
Bättre och ha dubbla växellådor med s.k cronerspärr,
alt. växla på bägge (så man har i 4an på bakre, och när polisen kommer lägger man i 1an på bakre).