Inställningar till DRIFT?? Granturismo 5

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Inställningar till DRIFT?? Granturismo 5

Inlägg av Carllito »

Tjenare! Jag har börjat att köra lite granturismo 5 online och jag ser att det är många som driftar, men varför kan inte jag det?? Så fort jag ska svänga och få en "drift" så saktar motorn ner och varvet sjunker och så när jag stannar och gasar igen så är varvet uppe på topp, Vet ej om det hjälper men jag kör en camaro SS som är "lite" trimad, den har 651 hp nu och dom sämsta däcken men ändå kan jag ej drifta
Är det någon som vet?
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!

Re: Inställningar till DRIFT?? Granturismo 5

Inlägg av Peddobear »

Carllito skrev:Tjenare! Jag har börjat att köra lite granturismo 5 online och jag ser att det är många som driftar, men varför kan inte jag det?? Så fort jag ska svänga och få en "drift" så saktar motorn ner och varvet sjunker och så när jag stannar och gasar igen så är varvet uppe på topp, Vet ej om det hjälper men jag kör en camaro SS som är "lite" trimad, den har 651 hp nu och dom sämsta däcken men ändå kan jag ej drifta
Är det någon som vet?
use handbroms? :lol:
har ej granturismo men ändå..
Bild
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

Inte jag heller. Men koppla ibland så du får upp varvet?
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Inlägg av Carllito »

Peddobear skrev:
Carllito skrev:Tjenare! Jag har börjat att köra lite granturismo 5 online och jag ser att det är många som driftar, men varför kan inte jag det?? Så fort jag ska svänga och få en "drift" så saktar motorn ner och varvet sjunker och så när jag stannar och gasar igen så är varvet uppe på topp, Vet ej om det hjälper men jag kör en camaro SS som är "lite" trimad, den har 651 hp nu och dom sämsta däcken men ändå kan jag ej drifta
Är det någon som vet?
HAHA, du tror inte att jag testat det :D. Det måste vara någon inställning för alla andra ****** kan ju!
Användarens profilbild
DownScarFace
Elmoped

Inlägg av DownScarFace »

Har inte heller granturismo, men på Forza så måste man ju ändra traction control och såna svårighetsgrejer. De finns för att man inte ska få sladd osv. Kolla det innan varje race eller i options om det går att ändra på något.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Carllito skrev:
Peddobear skrev:
Är det någon som vet?
HAHA, du tror inte att jag testat det :D. Det måste vara någon inställning för alla andra ****** kan ju!
Det är skitsvårt att lära sig drifta i GT5 tycker jag :) Men tror du kan hitta allt du vill veta här: http://www.gtplanet.net/forum/forumdisplay.php?f=237
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Carllito
Varnad

Inlägg av Carllito »

DownScarFace skrev:Har inte heller granturismo, men på Forza så måste man ju ändra traction control och såna svårighetsgrejer. De finns för att man inte ska få sladd osv. Kolla det innan varje race eller i options om det går att ändra på något.
Jag har försökt att ändra alla såna små grejor o komplisserade grejor men ibland går det lite bättre o ibland går det inte alls, men jag har lyckats en gång i tiden
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

lättare med manuell :P sen ta bort alla sånna hjälpmedel som styr bilen åt dig och bromsar åt dig osvosvosv :P
Bild
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

du kan ju välja drift.......
hitler is tha king
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

kör manuella växlar, bra driftbilar är mazda rx7 gamla modellen, supra nissan 350 z och honda s2000.om du kör med ratt så räcker ca 300 pollar, kontroll kanske 500, med ratt, så ska du bara skita i handbromsen, när du kommer mot kurvan så svänger du först ut åt motsatt håll som svängen går åt i ganska låg fart, sedan så svänger du in igen och ökar gasen, sedan när du får sladd så är det bara att parera och svänga åt andra hållet och vara försiktig på gasen så man inte snurrar runt, detta tog ungefär 3 h varje dag i 3 veckor för mig att lära mig :wink: stötdämparna ska vara hårda, sänk ett hela vägen och fixa -6 camber fram och -3 bak 8) sen ha alla hjälpmedel som traction control och stability bla bla bla sakerna på off, abs på 5
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Manuell med Koppling ;) Då fåru se på grejerna
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

gå in på inställningar och stäng av "traction control". Det funkar på andra spel iallafall. :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Det första du ska göra är att stänga av traction control. Absolut nödvändigt
(Har en 1070 hp Supra på GT3, när jag stängde av traction control hade den hjulsläpp på fyran och man kunde sladda runt hela banan på sexan om man var tillräkligt bra :lol: )

Sen vet jag inte riktigt hur mycket det går att ställa in på femman, men generellt så brukar man höja däcktrycket där back (Eller på hela bilen om du har fyrhjulsdrivet) och sänka drevningen i lådan så du får lite mera ork.

Sen när du ska börja drifta så finns det ju olika tekniker för att påbörja driften:

Handbromssladden: Du drar helt enkelt i handbromsen och svänger lite, med resultatet att bilen slänger sig åt ena sidan.

Nerväxlingen: Inför kurvan växlar du ner och samtidigt som du släpper kopplingen så svänger du inåt kurvan. Drivhjulen låser sig och du har färdigt i en växel med mera ork.

Power-over: Fungerar endast på starkare bilar. När du kommer in i kurvan så trycker du plattan i mattan, förhoppningsvis så släpper drivhjulen och bilen kastar med baken åt sidan.

Feint: Min favorit, inför (I detta fall en höger)kurvan så svänger du först skarpt till vänster och sedan ännu skarpare till höger när du kommer in i kurvan. När du gör detta så flyttar du tyngdpunkten mycket, vilket resulterar i att du tappar grepp och börjar drifta

Sen när du har igång driften så handlar det bara om styrningen och gaskontroll, du måste själv hitta din egen driftstil men i princip så är det bara att försöka hålla tillräckligt lite gas för att inte bakdelen ska sticka iväg utan dig, och tillräkligt med gas för att hålla igång hjulspinnet. Sen får du balansera med styrningen så att det drar dit du vill
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
josef_dt
Elmoped

Inlägg av josef_dt »

Min kompis hade samma problem men han stängde av traction control och sen var det bara att drifta. :)
Vill du ha
<---
?
Skriv svar