Det första du ska göra är att stänga av traction control. Absolut nödvändigt
(Har en 1070 hp Supra på GT3, när jag stängde av traction control hade den hjulsläpp på fyran och man kunde sladda runt hela banan på sexan om man var tillräkligt bra

)
Sen vet jag inte riktigt hur mycket det går att ställa in på femman, men generellt så brukar man höja däcktrycket där back (Eller på hela bilen om du har fyrhjulsdrivet) och sänka drevningen i lådan så du får lite mera ork.
Sen när du ska börja drifta så finns det ju olika tekniker för att påbörja driften:
Handbromssladden: Du drar helt enkelt i handbromsen och svänger lite, med resultatet att bilen slänger sig åt ena sidan.
Nerväxlingen: Inför kurvan växlar du ner och samtidigt som du släpper kopplingen så svänger du inåt kurvan. Drivhjulen låser sig och du har färdigt i en växel med mera ork.
Power-over: Fungerar endast på starkare bilar. När du kommer in i kurvan så trycker du plattan i mattan, förhoppningsvis så släpper drivhjulen och bilen kastar med baken åt sidan.
Feint: Min favorit, inför (I detta fall en höger)kurvan så svänger du först skarpt till vänster och sedan ännu skarpare till höger när du kommer in i kurvan. När du gör detta så flyttar du tyngdpunkten mycket, vilket resulterar i att du tappar grepp och börjar drifta
Sen när du har igång driften så handlar det bara om styrningen och gaskontroll, du måste själv hitta din egen driftstil men i princip så är det bara att försöka hålla tillräckligt lite gas för att inte bakdelen ska sticka iväg utan dig, och tillräkligt med gas för att hålla igång hjulspinnet. Sen får du balansera med styrningen så att det drar dit du vill