Polisen kan störa blackbox? + diskret trimm?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Polisen kan störa blackbox? + diskret trimm?

Inlägg av tompa221 »

Tjenare jag har nyss köpt en aerox som har 70cc och original rör, ägaren säger att den gör 95 (har inte hämtat den än) funderar på en blackbox med bromshantagskod så när man starter den så går den bara så fort som man vill. men om jag glider runt i 30 där ja vet snuten brukar hålla till och dem stannar mig, så sa en i min klass att dem har något störning som får all el att sluta funka så den endå gör 95 är detta sant?

och tycker ni att 70cc och 21mm förgaser är "diskret" om man kör lungt?
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Först vill jag säga att 70cc med org rör är väääldigt dåligt. Skaffa ett effektrör när du har råd med det skulle jag säga.
Nej diskret tycker jag inte att trimmet är, men går den 45 så går den 45 oavsett. Bara de inte hittar blackboxen och stänger av den.

Nej självklart har inte polisen någon sådan apparat som kan göra det du beskrev. För det första så är jag tveksam på att det finns. Och för det andra så om det finns så har inte svenska polisen det, speciellt inte trafikpoliser.
Och för det tredje så skulle inte mopeden starta om ingen el fungerade i närheten av en sån där apparat. Ingen el = ingen gnista = Ingen start ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Re: Polisen kan störa blackbox? + diskret trimm?

Inlägg av ***MATTE*** »

tompa221 skrev:Tjenare jag har nyss köpt en aerox som har 70cc och original rör, ägaren säger att den gör 95 (har inte hämtat den än) funderar på en blackbox med bromshantagskod så när man starter den så går den bara så fort som man vill. men om jag glider runt i 30 där ja vet snuten brukar hålla till och dem stannar mig, så sa en i min klass att dem har något störning som får all el att sluta funka så den endå gör 95 är detta sant?

och tycker ni att 70cc och 21mm förgaser är "diskret" om man kör lungt?
haha störning aldrig hört talas om? :P
men om man kör lungt och uppför sej så brukar det inte vara några problem ;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

Jo han har sina idèrr.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Aldrig hört talas om faktiskt, otroligt om det ens fungerar, men då går bromslysena ur funktion, lampan osv, verkar inte troligt om jag får säga mitt.

För att minska riskerna att bli stannad så kör normalt, följ trafikreglerna, gasa inte upp som ett spjut till 50 km/h och gunga med gasen hela tiden.

Med moped så är riskerna större att bli fälld jämfört med lätt mc som jag har, elak som jag är så brukar jag oftast varva ur ettan upp till 40-50 km/h där jag vet att poliserna brukar stå och ha kontroll och får dom att följa efter mig och stanna mig.

Oftast räcker det med att visa mitt körkort att jag har A1-kort samt säga att det är en 125a som de antingen slår upp eller kollar till på cylindern, skulle du göra så på tex moped så skulle de antagligen vilja provköra den och du skulle åka dit för trim eller dylikt.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Nej, de kommer inte kunna störa av elen. För i såna fall skulle deras bil och din moped sluta fungera! =)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Han tänker nog på EMP (Electro Magnetic Pulse) som jag har hört ska kunna slå ut bilar så att dom stannar. http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse

Men nej snuten i Sverige har absolut inget sånt
MreliasN
Svårstartad skrothög

Inlägg av MreliasN »

säger samma som mattyyy, din polare har spelat för mycket need for speed och liknande och tänker på EMP, även om emp finns på riktigt så skulle de ju se förjävla roligt ut om dom stod o gjorde så på moppepojkar som åker förbi hahah!
Fordon:
Yamaha aerox -02
Yamaha yz250f -09
Användarens profilbild
Sw33t
Elmoped

Inlägg av Sw33t »

MreliasN skrev:säger samma som mattyyy, din polare har spelat för mycket need for speed och liknande och tänker på EMP, även om emp finns på riktigt så skulle de ju se förjävla roligt ut om dom stod o gjorde så på moppepojkar som åker förbi hahah!
Haha, räkna också in risken att dom skulle missa själva moppen on pricka förarn istället så han får några hundra volt o sig... Skönt att bli grillad för att snuten tror att ens moppe är trimmad.. xD
JAG HAR INGEN SIGNATUR OCH JAG ÄR TAMEFAN STOLT ÖVER DET!!!€€£@@{@$€$£@${£@£$@€€£$
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Sw33t skrev:
MreliasN skrev:säger samma som mattyyy, din polare har spelat för mycket need for speed och liknande och tänker på EMP, även om emp finns på riktigt så skulle de ju se förjävla roligt ut om dom stod o gjorde så på moppepojkar som åker förbi hahah!
Haha, räkna också in risken att dom skulle missa själva moppen on pricka förarn istället så han får några hundra volt o sig... Skönt att bli grillad för att snuten tror att ens moppe är trimmad.. xD
skulle inte förvåna de gör de snuten i sverige och mopeder/motorcyklar går inte ihop...

Sedan så nej köp inte den för den gör knappast 95 fö orginal tömmt är lägre effekt än leovince så den gör 80 skulle jag tippa för den har glädje mätare! Sedan blackbox hjälper inte så mycket... ! ;) Kör lugnt istället :)
Skriv svar