tjena det är så hära att min viva går otroligt sakta den gör typ endast 75- max 80 med
70 cc
21 mm insug
7 g vikter
gula kopplingsfjädrarjädrar
leovince rs rör
stylepro ostrypt cdi
urpluggad luftburk
och 80 i munstycke
kan någion hjälpa för den går inte snabbht för denna setupen .
men min kompis med speefight har 19 mm förgasare rör och 50 cc men har drar mig ?
du får inte upp vivacity i höga farter utan att byta primärdreven i den, den är lågt drevad för bra acc och me de låga vikterna i så tycker jag att 75-80 är rätt bra
k-skåpet skrev:du får inte upp vivacity i höga farter utan att byta primärdreven i den, den är lågt drevad för bra acc och me de låga vikterna i så tycker jag att 75-80 är rätt bra
men om jag byter premiär drev hur snabbt kommer den göra då på ett ca ? vad blir detförefekts skillnad ??
plus har en kompis med en speedfight
han har
24mm förgasare
sportluftfilter
stage6cdi ostrypt
malossi 70 cc
28mm insug
malossi membran
stage6sportpro avgasrör
speedcontrolvariator
stage6sport kopling
m.m men han byta inte premiärdrev ?
min aerox gör 105 ( gps mätt ) med liknande setup som överstående fast jag har bytt sekundärdrev till en tyngre drevning, så visst det gör en hel del att dreva
peugeotkillen skrev:men vad tror du min gör med bytt premiärdrev ?
gör typ 80 nu
Om du stuntar som jag antar att du gör(?) så är det väl onödigt att dreva upp den? Men det beror väl på vad du köper för drevningskit. Inte en aning så gissar vilt på typ 90-95.
Victorh skrev:speedfight och vivacity är inte samma moppe så inte konstigt dom går olika eller?
Speedfight AC har samma motor som Vivacity.
Peugeotkillen : Det är bara vätskekylda Speedfight som har har skiva bak.
Men du har väl bytt tryckfjäder hoppar jag? Min slirar med bara effektrör och det gör en hel del att byta om den slirar men som dom andra säger så är en Peugeot Stående AC lågt drevad för bra axx så svårt att få upp i högre hastigheter
Victorh skrev:speedfight och vivacity är inte samma moppe så inte konstigt dom går olika eller?
Speedfight AC har samma motor som Vivacity.
Peugeotkillen : Det är bara vätskekylda Speedfight som har har skiva bak.
Men du har väl bytt tryckfjäder hoppar jag? Min slirar med bara effektrör och det gör en hel del att byta om den slirar men som dom andra säger så är en Peugeot Stående AC lågt drevad för bra axx så svårt att få upp i högre hastigheter